Nakladatelství Knižní klub

Knižní klub je české nakladatelství, které od roku 1992 patří společnosti Euromedia Group. Toto nakladatelství není výrazně vyhraněno. Vydává detektivky, thrillery, historické romány, science fiction, dětskou literaturu i knihy pro mládež. Mezi nejznámější autory, které nakladatelství vydává, patří Agatha Christie, Robin Cook, Gillian Flynn, Ken Follett aj. Pod stejnojmennou značkou Knižní klub také funguje čtenářský klub, jehož cca 200 000 členů má při plnění určitých nákupních povinností nárok na knihy za velmi výhodné ceny. Každoročně Knižní klub pořádá soutěž „Literární cena Knižního klubu“.

Internetové stránky: https://www.knizniklub.cz/

Sidra Noach
V knize sledujeme osudy mužů, kteří se sešli v „mužském bytě“ – v bytě, který pro ně poskytl souvěrec Rudolf Reich na pražských Vinohradech. Sejde se zde deset mužů různého stáří (od patnácti do osmdesáti let) i různých životních osudů. Těchto deset mužů tvoří minjan. Sledujeme jejich vynucené soužití – a to jak jejich rozladění z toho, že musí vystoupit ze svých „zažitých kolejí“, tak problémy společného soužití i třeba problémy s tím, jak v nové situaci dodržet všechny pravověrné předpisy své víry. Prostřednictvím různých retrospektiv se také dozvídáme mnoho o jejich minulosti a minulosti jejich rodů – a tak se vydáváme vlastně na exkurzi do historie českých židů v celém 20. století.

Sníh padá na cedry
Tady se člověk nemůže rozplynout v anonymním davu nebo si najít jinou společnost. Ostrované, jejichž domov je uvězněn v moři, jsou z jeho podstaty nuceni dávat si pozor na každý krok. Máte-li vůkol sebe jen moře, nemůžete beztrestně šlapat po citech druhých.