Nakladatelství Práh

Nakladatelství Práh založil Martin Vopěnka v roce 1991. Vydává cca čtyřicet titulů ročně a patří mezi středně velká nakladatelství. Prvním bestsellerem nakladatelství byla kniha Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše. Dále nakladatelství vydalo např. paměti Madeleine Albrightové, biografii Steva Jobse a knihy pro děti a mládež Renáty Fučíkové, Anny Novotné, Aleny Ježkové, Uriho Orleva, Lucie Lomové a dalších.

Internetové stránky: https://www.prah.cz/

Marek Eben a hosté na plovárně
Tatínkovi vděčím za svou vášeň studovat, za intelektuální zvídavost. Představte si, že je ráno na Boží hod, kdy se v Americe nadělují dárky. Spěcháme do haly ke stromečku a tam není jediný dárek. Leží tam dopis, který obsahuje nějaký matematický úkol. Když jsme ho vyřešili, dozvěděli jsme se, že další úkol čeká v lednici, kde je dopis s úkolem z dějepisu. Pak pro další úkol do garáže… až nás to zavedlo zpátky do obývacího pokoje, kde už byly pod stromečkem dárky. To hodně vysvětluje, proč pro mě bylo učení vždycky zábava. Mám vášeň objevovat a dovídat se, to je tatínkovo dílo.

Ireniny děti
Příběh polské „madam Schindler“ není pouhým příběhem z historie a svědectvím o tom, že v těžkých a složitých situacích se vždy najdou ti, kteří udávají, „nevidí“, nebo mlčí z obavy o sebe a své blízké, ale i ti, kteří třebas neochotně ale přece pomáhají anebo dokonce riskují vlastní život. Je především otázkou položenou každému z nás. Je otázkou, co bych dělal já sám ale i pobídkou zkoumat, zda ve svém stávajícím postavení dělám skutečně to, co mohu a co bych měl.

Tichá srdce – kláštery a jejich lidé
Tři roky vznikala tato krásná a velmi podařená „Encyklopedie klášterů České republiky“. Autorka navštívila všechna místa, hovořila s těmi, kteří zde žijí nebo se o budovy starají. Čtivě popisuje historii řádů, jejich vývoj na území ČR i to, jak se v držení budov střídaly.

Tichá srdce – kláštery a jejich lidé
Tři roky vznikala tato krásná a velmi podařená „Encyklopedie klášterů České republiky“. Autorka navštívila všechna místa, hovořila s těmi, kteří zde žijí nebo se o budovy starají. Čtivě popisuje historii řádů, jejich vývoj na území ČR i to, jak se v držení budov střídaly. ... Kniha mě naprosto nadchla a autorka, kupodivu nevěřící, si zaslouží za svoji dlouholetou práci, nestrannost, citlivost a schopnost naslouchat, obrovský obdiv a poděkování.