nakladatelství Biblion

Nakladatelství Biblion vzniklo v roce 2009 za účelem vydání biblického překladu Bible21. Zakladatelem a šéfredaktorem nakladatelství je Alexandr Flek. Kromě Bible21 vydává Biblion i další duchovní literaturu – jak překlady zahraničních titulů, tak tvorbu domácích autorů. Nakladatelství se snaží vyhledávat aktuální témata, vnášet do českého duchovního prostoru nové pohledy a vyvolávat diskusi.

Ester
Ester není žádná fanatická mučednice a úkol ji leká. Je ženou přelétavého krále už celých pět let, a teď ji třicet dní nezavolal. Jsem okoukaná? Opotřebovaná? Stárnu? Neuvítá král záminku se mě zbavit? Co bude s dětmi (možná)? Přesto úkol přijímá, jen prosí o modlitby. Ví, že je bude potřebovat. Že k téhle misi nutně potřebuje požehnání Toho-jehož-jméno-kniha-Ester-nikdy-nevysloví. Stejně jako je Ester nikdy nezaslechne v královském paláci. A přesto ji právě tenhle Nevyslovený provází na každém kroku.

Skoro modlitby
Katolicismus jako každé náboženství je lepší než polovzdělaný a laciný ateismus; jako kterýkoliv jiný vztah k bohu dává osobnímu životu hlubší hodnotu. Nepleť se do těchto věcí, kdo jsi nábožensky mrtev; neboť necítíš, oč jde. Nejde o pár dogmat, nýbrž o sám útvar života; taková věc se nesvléká jako kabát nebo komže.

Parabible
Evangelický teolog a biblista vybral některá místa z Bible a ta převyprávěl současným jazykem a umístil do našeho dnešního světa. Takto převyprávěné příběhy se daleko více dotýkají a mnohem hlouběji zasahují.

Smysl manželství
Někdy člověku manželství připadá jako nerozluštitelná hádanka, jako bludiště, ve kterém se ztratil. A přece mezi lidmi neexistuje úžasnější a důležitější vztah než manželství. … Manželství je vedle našeho vztahu k Bohu tím nejhlubším vztahem, jaký může existovat. Poznávat a milovat svého partnera je podobné jako poznávat Boha – je to obtížné a bolestné, naplňující a nádherné.