katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Výpis všech zodpovězených otázek


Předchozí stránka   Další stránka  

Datum zveřejnění: 12.6.2002
Rubrika: Liturgika
Otázka:
Chtela bych se zeptat co presne znamenaji zasnuby jak probihaji.
Dekuji.


Datum zveřejnění: 12.6.2002
Rubrika: Církevní právo
Otázka:
Může uzavřít církevní sňatek člověk exkomunikovaný z církve?
Děkuji za odpověď.


Datum zveřejnění: 11.6.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Dobry den. Chtela bych se zeptat, jestli neslo vypsat co Katolicka cirkev bere jako Dogma.Dekuji za odpoved. Preji krasny den.


Datum zveřejnění: 11.6.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Předkládáme světu pravdivý obraz Boha?
O Bohu tvrdíme, že je nekonečně dobrý, milující, spravedlivý, že se za nás na kříži obětoval, atd.
Ale na druhé straně, když např. některé mamince zemře dítě, říkáme, že to byla Boží vůle, Pán Bůh dal, Pán Bůh vzal. Anebo když zemře člověk spravedlivý a užitečný na zákeřnou, nevyléčitelnou chorobu, který se modlil za své uzdravení i se svou rodinou a přáteli, říkáme, že "Pán povolal svého učedníka", tedy opět Boží vůle, záměr. Ale čím tato tvrzení můžeme doložit?
Přitom snadno můžeme doložit, že přáním Boha, tedy Boží vůlí bylo a je, aby byl ráj na zemi. Proč tomu tak není, dobře víme, netřeba rozebírat.
Když se v Lurdech stane nějaké zázračné uzdravení a dotyčný vyhlašuje, že je to Boží zásah, sejde se církevní komise, aby celou záležitost náležitě prošetřila i z lékařského hlediska. Myslím si, že je to hlavně z toho důvodu, aby se Církev nestala předmětem posměchu, kdyby se jednalo o věc přirozenou, omyl, nebo podvod.
Ale když se stane něco, co se z hlediska věcného nebo světského práva jeví jako naprosté bezpráví, např. trest smrti nevinnému, spravedlivému, či bezúhonnému člověku, a někdo vyhlašuje, že se jedná o Boží záměr, žádná komise se nesejde, asi ani neexistuje. A přitom se tím také stáváme terčem posměchu, nepochopení a odsuzování.
Samozřejmě vím, že existuje nezávislost přírodních sil, což znamená, že Bůh neřídí pohyb každého bacilu a viru v každém okamžiku, ani nedává neustále příkazy všem vlasům na našich hlavách, aby zůstaly, nebo vypadly.
Z fyziky si zase matně vzpomínám na princip neurčitosti, který nám říká, že náhoda v přírodě nejenže existuje, ale je tam přímo i uzákoněna.
Ale je toto jasné i lidem hledajícím nebo kritikům Církve?
Jestliže podsouváme nějakému člověku zlý úmysl, který nemůžeme dokázat, je to pomluva, křivé svědectví proti bližnímu svému.
Ale když něco podobného podsouváme Bohu, není to ještě o mnoho horší?


Datum zveřejnění: 10.6.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Mám dotaz: Jak má přistupovat k volbám katolík, který zásadně ve svědomí nesouhlasí s demokratickým systémem? Tedy, že vláda patří většině, která rozhoduje, byť nemorálně a nesprávně. Naopak věří, že vláda patří panovníkovi, který je za ni odpovědný Bohu.
Co na to oficiální nauka?


Datum zveřejnění: 10.6.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Nejsem věřící, ale doposud jsem bral a beru zásadu - nerušte moje kruhy, nebudu rušit ani já vaše. Každý má právo věřit si v co chce. Ale to co provedl váš církevní hodnostář , který tím že se zúčastnil v Norimberku srazu Landsmančaftu dal jasně najevo kam míří přesahuje všehny meze. Už to, že se církev cpe do politiky není podle mne příliš čestné a férové ale budiž, ale aby ovlivňovala jakákoliv ideologie ať už hnědá, červená, modrá a nebo černá život těm, kteří si to nepřejí považuji za poruišení ústavy.


Datum zveřejnění: 6.6.2002
Rubrika: Biblistika, Duchovní život
Otázka:
Zdravím Vás,
zajímalo by mne jak církev vysvětluje přítomnost mentálně postižených lidí. Mým blízkým věta ve smyslu - že jsou zde proto aby se lidé kolem nich (rodiče, ošetřovatelé) naučili milovat – nestačí.
A jak je to s povoláním k zasvěcenému životu při ptaní se Boha na Jeho vůli, měl by člověk hledat výlučně podle toho co ho baví, tedy co chce dělat? Není to spíš o darování sebe, dání se k dispozici Bohu, druhým skrze službu kterou mne Bůh vede a učí lásce? Dospívám k názoru že každá služba, činnost musí vycházet z hlubokého duchovního života (díky Bohu se člověk stává šťastným, milovaným a milujícím) a pak už je celkem jedno co člověk dělá. Je to tak? Díky za odpověď. Johanka



Datum zveřejnění: 6.6.2002
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Jsem věřící katolík,ale jsem taky gay.Moc mě bolí že církev proti nám podepisuje petice atd.,ale co pro nás dělá pozitivního?Jak probíhá v české katolické církvi pastorace gayů,probíhá-li vůbec.Všechno je zaměřeno na rodiny a manželství,ale my taky existujeme.Proč nejsou mše svaté pro gaye společenství pro gaye...?Existuje požehnání přatelství,žehnáme zvony,pokrmy,domy,ale když se mají lidi rádi tak to si zaslouží přece mnohem víc? Byl některý svatý gay?Mají gayové svého patrona?


Datum zveřejnění: 4.6.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Koho by měl katolík volit ve volbách?


Datum zveřejnění: 3.6.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Napište mi ,prosím Váš názor na Vassulu Rydenovou.Děkuji


Datum zveřejnění: 3.6.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Dobrý den.
Jsem z Královehradecké diecéze a v našem kostele se poslední dobou často mluví o nějakém Diecézním eucharistickém kongresu. Vůbec nevím co to je a co si o tom mám myslet. Předem děkuji za objasnění tohoto mého problému.


Datum zveřejnění: 31.5.2002
Rubrika: Etika a morálka
Otázka:
Na jedné straně slýchám, že nevědomost hříchu nečiní, na druhé straně zase, že podstatou hříchu je nevědomost. Jak jdou tyto 2 tvrzení spolu dohromady ? Do jaké míry platí pro Boží zákon tvrzení, že jeho neznalost neomlouvá ?


Datum zveřejnění: 30.5.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Jistě se během dějin církve uvažovalo nad tím, proč se Bůh v Ježíši Kristu vtělil právě do muže a ne do ženy. Jakou bych na to dostal odpověď ?


Datum zveřejnění: 30.5.2002
Rubrika: Liturgika
Otázka:
Karmelitánské nakladatelství vydalo mešní řád v několika řečech. Nejen z toho ale i z jiných pramenů je zcela nesporné, že v pozdravu "Pán s vámi" zní odpověď "I s DUCHEM tvým", jen v češtině duch jaksi vypadl, takže z významově silného pozdravu se stalo jakési kamarádské štěknutí. Proč je zrovna jen v naší mateřštině pozdrav tak amputován?


Datum zveřejnění: 29.5.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Kde by církev našla podporu pro svá tvrzení a své postoje, které jdou proti srsti dnešnímu svitu, v mimokatolických (ted myslím nejlépe ateistických resp. nenáboženských) kruzích ? Když nico takového tvrdí
napr. církev u (nevericich) lidí to nemá velkou váhu, takhle by to podle me vzali vážneji. Konkrétne by mi napr. zajímalo tvrzení ohledni toho, že kondom nechrání proti AIDS, problém cloveka vyvinutého z opice a vubec Darwinovy teorie, problém prelidniní, neschopnost naší planety uživit "nadmerné" množství lidí a na základe toho obhajoba antikoncepce, nebo vubec ruzné veci týkající se predevším sexuální morálky, materialismu, liberalismu, pozitivismu atd. Máte-li nejaké konkrétní odkazy na literaturu nebo ješte lépe webové stránky, prosím neváhejte a urcite je
v odpovedi uvedte !


Datum zveřejnění: 29.5.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Co byste namítnul lidem ,kteří veškeré bytí vysvětlují (převádějí na) geny, memy, víceméně bezcílný evoluční proces atd. ? Co byste namítl na tvrzení, že veškerý smysl je vlastně nesmysl, že nějaký pocit nebo existence smyslu je jen jakási chemická reakce nebo součást evolučního procesu (nebo snad memetické selekce) ? Co byste namítl na velmi časté tvrzení, že člověk je jediné zvíře, které si uvědomuje svou vlastní smrt, a na základě toho vysvětlení existence veškerého náboženství, veškerého byť zdánlivě sebenesmyslnějšího altruismu, veškerou touhu po smyslu a víry v jakoukoliv metafyziku ? (prosím,
pomiňme nyní ten motiv takto vysvětlovat věci v důsledku pýchy, odporu vůči náboženství atd., který je bezesporu častý a na který můžeme poukázat, a berme to jako reálnou námitku nebo tvrzení)


Datum zveřejnění: 28.5.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Je hmota trvalá ? (neříkám věčná) Tzn. pomine jednou (snad bych mohl poukázat na "nebe a země pominou") ? Jestliže ano, velmi rád bych se zeptal na to, proč byla vlastně stvořena. Jistě, řeknete, že to vše bylo stvořeno pro člověka a pro realizaci Božího plánu, plánu Božího obrazu, tedy člověka (pro kterého bylo toto vše stvořeno), plánu lásky a svobody. Ale nemohlo toto vše být realizováno v tzv. "ryze duchovním" světě, kde by žádná hmota neexistovala, nebylo by jí potřeba ? Jestliže ne, proč ? A nebojte se o podrobnou, detailní odpověď :)


Datum zveřejnění: 28.5.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Mnoho lidi si dnes mysli, ze postava Jezise je jen legenda, ze skutecne nezil. Jake jsou dukazy jeho skutecne existence ? (vim o tabulce INRI, na ktere se vedci meli shodnout ze je prava)


Datum zveřejnění: 27.5.2002
Rubrika: Biblistika
Otázka:
Nasledujici otázka je vlastně soubor otázek, které spolu ale úzce souvisí, takže jsem je vložil do jednoho dotazu:

Jedním z častých témat diskuzí mezi věřícími i nevěřícími bývá téma "porušuje Bůh přírodní zákony ?" Bývají na to různé názory, někteří tvrdí, že porušuje, jiní, že ne. Ze strany církve jsem většinou slyšel odpověď ve stylu, že "Bůh ve své velikosti a všemohoucnosti to nějak zařídí a my se s tím nemusíme trápit" (taková odpověď mě ale přirozeně neuspokojuje)

Jiným z častých témat, či spíše námitek vůči náboženství obecně bývá to, že náboženství není logické, že obsahuje logické rozpory (a v důsledku toho mu nevěnují pozornost, shledávají ho na tomto základě jako nepravdivé atd.) Upřímně řečeno i já vidím v křesťanství mnoho rozporů, které mě trápí a zajímají (teď se o nich nebudu rozepisovat, to by bylo na samostatné otázky) Požadavek logičnosti je v dnešní době brán jako jeden z nejzákladnějších a i já ho uznávám. Zde bych si dovolil uvést ještě 2 tvrzení - jednak jsem od jednoho pána slyšel že teprve když člověk i přes tyto rozpory uvěří, pak je to skutečná víra, a od jiného člověka (je to křesťan ne však katolík) zase to (nevím zda si za tím skutečně stál), že v Bohu se sjednocují všechny
protiklady a různosti (snad by se něco takového mělo tvrdit v Kabale, ale nevím), a tím to vlastně zkoušel vysvětlit (v tom případě bych se ale mohl zeptat proč se některé protiklady a různosti sjednocují a jiné ne - nebudu teď uvádět konkrétní příklady, zase by to bylo
na novou otázku)

Tyto témata a námitky a jim podobné nakonec podle mě konvergují k této námitce rovněž zřejmě vůči náboženství obecně : vyčítá se mu, že ve svých vysvětlováních těchto rozporů a věcí vůbec utíká do nadpřirozena, transcendentna, principielní neověřitelnosti. Já to upřímně řečeno takto vnímám také, ale přesto neříkám, že to není oprávněné. Tudíž hlavní a závěrečný dotaz (i když možná není dobře položený a odpověď na něj je možná vcelku zřejmá) zní : jak by křesťanství (mluvme teď konkrétně o něm, jsme na serveru katolik.cz :) tento "útěk" do nadpřirozena (filosoficky) obhájilo jako oprávněný ? Co lze v souvislosti s tímto namítnout proti dnes tak rozšířenému pozitivismu a jeho požadavkům ?


Datum zveřejnění: 27.5.2002
Rubrika: Ostatní
Otázka:
Když jsem si tak v sekci otázky a odpovidi procítal nekteré dotazy týkající se sexuální morálky, napadl me ješte jeden dotaz na toto téma, na který neznám odpoved resp. postoj kat. církve. Jedná se o tohle: predstavme si pohlavní život manželu, odehrávající se dle všech pravidel katolické sexuální morálky. Mela by církev nejaké námitky vuci takovému pohlavnímu styku (který, jak už jsem rekl výše, by všechny regule splnoval), který by se však del v jiné, než prirozené poloze ? A jestli ano, jaké a proc ? BTW. vím, že v drívijší (puritánské) americe za toto hrozilo dokonce vezení.


20   40   60   80   100   120   140   160   180   200   220   240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   680   700   720   740   760   780   800   820   821-840  860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář

   Druhý ročník křesťanského festivalu Kefasfest