katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Výpis všech zodpovězených otázek


Předchozí stránka   Další stránka  

Datum zveřejnění: 15.11.2007
Rubrika: Věrouka
Otázka:
Chcela by som Vás poprosiť o vysvetlenie, akú majú súvislosť alebo čo majú
spoločné (alebo nemajú spoločné) nasledovné spojenia:
1. Pokoj vám zanechávam, svoj pokoj vám dávam...
2. Neprišiel som svetu priniesť pokoj, ale meč...


Datum zveřejnění: 13.11.2007
Rubrika: Katolická církev a církve, Ostatní
Otázka:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký máte názor na hraní RPG her (fantasy), kde se velmi hojně objevuje magie (byť ve hře).


Datum zveřejnění: 2.11.2007
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Dobrý den, mám dotaz, týkající se odpustků pro duše v očistci teď začátkem listopadu.
V archivu jste v roce 2002 napsali:

Pro získání plnomocných odpustků platí tyto základní podmínky:
1. vyloučení zalíbení ve hříchu, a to i lehkém;
2. vykonání svátosti smíření (v blízké době, nemusí být týž den);
3. týž den přistoupit k eucharistii;
4. modlitba na úmysl Svatého otce;
vykonat skutek předepsaný k získání plnomocných odpustků.

Pokud se jedná o skutky, patřil tam i :
"návštěva hřbitova od 1. do 8. listopadu spojená s modlitbou za zesnulé (pouze pro duše v očistci); 1. a 2. listopadu stačí návštěva kostela;"
Potebovala bych vědět, jak dlouhá je asi "blízká doba" vykonání svátosti smíření. Když je člověk třeba zrovna teď nemocný, může to být týden, 14 dní nebo jsem ještě slyšela, že do 20 dní před nebo po inkriminovaném dni. Náš kněz mi ale tvrdil, že nic takového není, že to musí být přesně v ten den a hotovo. Ale to se mi nezdá, když je třeba někdy fronta u zpovědnice a nedostane se na člověka, že by měl smůlu?

A druhý dotaz:1. a 2. listopadu stačí jen návštěva kostela s modlitbou za zemřelé, nebo to musí být i účast na mši svaté, kvůli svatému přijímání?
Taky mi není jasné, kdy se pro duše v očistci získají odpustky plnomocné a neplnomocné.
Takže vás prosím, napište mi úplně detailně, co který den od 1.11 do 9.11 musím udělat, pokud chci získat plnomocné odpustky. A kdy získám ty neplnomocné, ať už v tom mám konečně nejen já jasno. Nejlépe schématicky, třeba takto:

Získání plnomocných odpustků:
Co je třeba pro to udělat:
1.11. ........
2.11. ........
8.11. ........

Získání neplnomocných odpustků:
Co je třeba udělat:
1.11. ........
2.11. ........
8.11. ........
Moc vám děkuji a těším se, že budu konečně v obraze.
Anna


Datum zveřejnění: 23.10.2007
Rubrika: Duchovní život
Otázka:
Rád bych se zeptal, jak se katol. církev staví k otázce buddhismu, ve smyslu jeho myšlení o emocích (např. soucit, zloba) a jejich dopadech na lidské zdraví(fyzické, duševní i duchovní). Jsem katolík, ale chybí mi jakési bližší katolické rozpracování těchto otázek, nebo o něm alespoň nevím a pak bych byl vděčný za nějaký odkaz. Je možné, abych v některých případech (pokud nebudou v rozpor s katol. vírou) naslouchal i buddhistickému zpracování?


Datum zveřejnění: 20.9.2007
Rubrika: Věrouka, Katolická církev a církve
Otázka:
Dobrý den.
Chtěl jsem se zeptat. Čtu jednu knížku, ve které je zmínka o sv. Tomášovi a jeho evangeliich. O nichž nemá veřejnost takřka žádnou povědomost. Dnes se zdá že Tomášovo ev. obsahuje velmi závažná svědectví o Ježíši. Co je na tom pravdy? Děkuju z odpověď


Datum zveřejnění: 19.9.2007
Rubrika: Etika a morálka, Duchovní život
Otázka:
Dobrý den,mám dotaz k užívání hmotných věcí a vztahu k nim. Každá běžná rodina vlastní spoustu majetku, věcí běžného užívání od potravin až po automobil a rodinný dům. Jak si má cenit tyto věci a jak vy osobně se cítíte a jak se vypořádáte s tím, když vám něco někdo ukradne, něco rozbijete (porcelán od pradědečka), zničíte. Mávnete nad tím rukou nebo pláčete a nadáváte a nemůžete se se škodou několik let smířit a obviňujete druhé(„kdybys dávala pozor, tak ten ubrus, který jsem dostal od mé zemřelé matky, by neměl fleky od vína“ apod). Je dobrý přístup nevážit si věcí a tak na nich nelpět, když něco se už prakticky neužívá, tak to vyhodit do popelnice (staré oblečení apod.)? Děkuji.


Datum zveřejnění: 26.7.2007
Rubrika: Biblistika, Duchovní život
Otázka:
Dobrý den
v jedné odpovědi bylo napsáno, že se může člověk do Boha bláznivě zamilovat. Docela mě to zaujalo. Přestože jsem větší část života chodila do kostela, občas mě napadla otázka, jestli Bůh opravdu existuje. Někde jsem četla, že má Bůh s každým člověkem nějaký plán.Pokud ano, chtěla bych se hlavně zeptat, jak se zbavit strachu před Boží vůlí.
Děkuji


Datum zveřejnění: 25.7.2007
Rubrika: Katolická církev a církve, Církevní právo
Otázka:
Dobrý den, chtěl bych se optat zda ve farnostech /400 farníků/musí být rady a) pastorační b) farní c) ekonomická a pokud ano jak mají být do nich vybiráni zástupci a kolik jich zhruba v každé má být?Je důvodem si stěžovat pokud nemáme přístup k zápisům z jednání těchto rad či kdyby některá z rad neexistovala?Jsem mladý a přiznám se že nemám přehled co tyto rady dělají, čím se zabyvají.Děkuji za odpovědi.


Datum zveřejnění: 23.7.2007
Rubrika: Věrouka, Biblistika
Otázka:
Hezký den,
před určitou dobou se mi dostal do rukou leták Svědků Jehovových. V nich je citována bible:
Ez 18,4
"Hle, mně patří všechny duše; jak duše otcova, tak duše synova jsou mé. Zemře ta duše, která hřeší."
V letáku toto bylo prezentováno, jako důkaz smrtelnosti duše.
Chtěl bych vás poprosit o výklad tohoto citátu.
Děkuji


Datum zveřejnění: 18.5.2007
Rubrika: Biblistika, Katolická církev a církve
Otázka:
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na věc, která mě velmi trápí. Jsem silně věřící člověk, Moji rodiče věřící nejsou a naprostá většina blízkých lidí kolem mě také ne. Výjimku tvoří jen můj manžel. Křesťanské víře mě naučil člověk, respektive víru jsem přijala od člověka, který tvrdil, že každý, kdo nepřijme Ježíše, jako svého spasitele, půjde do pekla.

Jak jsem říkala, jsem silně věřící. Jsem spíš křesťan "začátečník" a kolikrát se přistihnu, že si říkám, že bych v Boha raději nevěřila, protože víra v něj mi přináší neustálá muka z přemýšlení, že miliony a miliardy lidí půjdou do pekla.

Mezi nimi například i můj otec, matka a další lidé. Jako příklad vezmu svého tatínka, který je hodný, dobrý a velmi morální člověk. Je ale přesvědčený ateista. Nebyl vychován ve víře, nevyrůstal v prostředí, kde by se s vírou setkal. Dnes je jeho „víra“ v ateismus stejně silná jako moje víra v Boha. Vím že to asi zní hloupě, ale svým způsobem za to ani nemůže, že není věřící. Prostě taková byla doba a prostředí. Já ho nejspíš v uvěření v Boha „přinutit“ nedokážu. (Po pravdě řečeno se o to ani nesnažím, jeho přesvědčení je opravdu silné). Můžu se za něj jen modlit, což činím.
Jenomže v Boha nedokážu nevěřit. Vím, že je. Jen nevím, jak Boha milovat, když bych byla raději, aby nebyl. Moje víra je založena na strachu z pekla, myslím, že to není správně, ale nevím, jak z toho ven. Chci Boha milovat, to je ta správná cesta, ale nevím, jak to zařídit. Chci žít v radosti z Jeho lásky a ne v hrůze z Jeho zatracení.

Opravdu mnoho času v poslední době se trápím tím, co bude s mými blízkými i s ostatními lidmi po smrti. Sama za sebe se můžu a budu snažit, být taková, abych šla do nebe, svoje děti vychovávám tak, aby byly takovými věřícími lidmi, aby šli do nebe.

Ale například svoje rodiče změnit nejspíš nemůžu. Mám jen modlitby. Vím, že to je mocný nástroj, ale pořád žiju s hrůzou, že se na víru třeba nikdy neobrátí. Nemyslím už snad skoro na nic jiného a v těchto obavách už nemám ani radost ze života. Navíc si už ani nepřeji další děti, protože se bojím, že někde sejdou na zcestí a půjdou do pekla a tak si říkám, že je pro ně lepší ani nevzniknout.

Na druhou stranu nevěřím tomu, že si to Bůh takhle přál. Jistě si nepřál, abych se celý život děsila, co bude s mými milovanými lidmi v pekle, abych se Boha bála a nedokázala jej milovat ze samé obavy o své milované, abych se bála si pořídit ještě více dětí.

Jak to tedy je? Opravdu půjdou všichni nevěřící lidé do pekla? (Vím, že věřit nestačí, ale já se úmyslně ptám na nevěřící)

Peklo chápu, jako stav, kde není přítomen Bůh a proto zde není nic dobrého, ale samé špatné věci. Prostě místo nějaké neskonalé a věčné bolesti a utrpení. Je toto chápání správné? A opravdu sem míří i třeba ti mí rodiče a mnoho a mnoho dalších lidí, kteří jsou dobrými lidmi, ale bohužel nevěří v existenci Boha? Pokud to tak je, jak se s touto hroznou skutečností smířit? Jak se s tímto vědomím naučit žít a nezbláznit se z toho? Jak se s tím vyrovnávají ostatní křesťané?

Velice Vám děkuji za odpověď a moc se na ni těším, protože snad přinese úlevu. Srdečně zdravím.



Datum zveřejnění: 15.5.2007
Rubrika: Věrouka, Etika a morálka, Liturgika, Katolická církev a církve, Církevní právo
Otázka:
Dobrý den, manželka mi dnes řekla, ať svým autem jedu na nákup do Globusu, ale já jsem řekl, že je neděle a že se v neděli nemá jezdit na nákupy. Ona nemá řidičský průkaz a tak si musela jet na nákup v této zimě na kole. Nákup nutně potřebovala dnes, protože musela nachystat svačiny dětem na pondělní pracovní den. Zachoval jsem se zprávně ? Děkuji za odpověď.


Datum zveřejnění: 11.5.2007
Rubrika: Duchovní život, Ostatní
Otázka:
Synovec se chystá jít k biřmování a za patrona si zvolil sv. Tomáše Mora. Nemohu nikde zjistit, kde je tento statečný světec pochován, má v úmyslu se vypravit do míst, kde jsou uloženy jeho ostatky. Je to známo? Kde lze tyto informace o svatých najít kromě knihy Rok se svatými, kde ovšem není všechno?


Datum zveřejnění: 10.5.2007
Rubrika: Liturgika, Duchovní život
Otázka:
Zanedlouho mám přistoupit k svátosti biřmování a chtěl bych se zeptat, podle čeho je nejlepší zvolit biřmovací jméno. Např. podle života daného svatého?


Datum zveřejnění: 9.5.2007
Rubrika: Etika a morálka, Liturgika, Partnerské vztahy a manželství, Církevní právo
Otázka:
Nemělo by se začít mluvit o smyslu účasti dětí na mši? Praxe je taková, že rodiče děti do kostela prostě vodí - a to bez ohledu na jejich věk, zájem o mši a schopnost spoluúčastnit se aktivně bohoslužby anebo alespoň schopnost poslechnout maminku a být zticha.
Takový rodič evidentně pouze nechce přijít o "čárku" za to, že nebyl v neděli v kostele. Bude-li mi rodič pobíhajícího, žvatlajícího a jinak rušícího dítěte tvrdit, že je do kostela bere pro to, aby vnímalo a nasávalo atmosféru bohoslužby, je to pokrytecká lež. Tento argument pod sebou může skrývat nechuť rodičů věnovat se dětem v oblasti náboženské výchovy. Je to stejně absurdní a neadekvátní, jako brát čtyřleté dítě na přednášky na medicíně, pokud projeví přání stát se lékařem. Naopak je jistě chvályhodné se dítěti na jemu pochopitelné rovině v tomto ohledu věnovat.
Rodič by měl být k sobě upřímný a uvědomit si, jak sobecké (opravdu to dělá pouze kvůli sobě - dítě z toho žádný užitek nemá) a bezohledné (z pohledu ostatních lidí, kteří se v kostele snaží pozvednout svá srdce k Bohu) je jeho jednání. Nakonec ruší okolí i tento dospělý svým napomínáním a těžko věřit tomu, že se může soustředit na modlitbu, pokud jeho dítě vesele cupká směr oltář anebo kňouravě žádá o pozornost.
Dítě má zpravidla dva rodiče a bývalo dobrým zvykem, že jeden z rodičů zůstával s dětmi doma a šel na bohoslužbu dřív nebo později, třeba do jiného kostela. Toto řešení nemohou využít pouze svobodné matky a vdovy s dětmi. Problém ale obvykle není v tom, že by děti neměl kdo pohlídat, ale v tom, že rodiče považují za zásluhu nosit do kostela svá nic nechápající robátka. Je na čase, aby se vžilo do povědomí, jak velmi neslušné je takové jednání. Rodiče by si měli uvědomit, že těch pár facek, který by leckdo rád jejich neposednému děcku věnoval, si vlastně zaslouží pouze tito naoko zbožní tatínkové a maminky. Kde najít místo pro tuto připomínku?


Datum zveřejnění: 8.5.2007
Rubrika: Liturgika, Ostatní
Otázka:
Rád bych se zeptal, jak se jmenuje první rómský světec, případně kde by bylo možné o něm zjistit nějaké informace.


Datum zveřejnění: 4.5.2007
Rubrika: Etika a morálka, Liturgika, Partnerské vztahy a manželství, Církevní právo
Otázka:
Dobrý den,
velice by mě zajímalo,mohou-li se vzít bratranec a sestřenice, kteří jsou od sebe ve vstahu, kterému se říká: „z druhého kolena“.
Někteří říkají, že to je vyloučeno, jiní zase že to už není ani rodinná příslušnost, že to nemá na nic vliv, že není co řešit.
Děkuji za odpověď.


Datum zveřejnění: 2.5.2007
Rubrika: Etika a morálka, Liturgika, Duchovní život
Otázka:
Mám 16letou dceru, po celý její život se snažím ji vychovávat v duchu katolické víry. Dcera mě však překvapila prohlášením před několika týdny, že nevěří v Boha, odmítá chodit do kostela, na bohoslužbách demonstrativně předvádí, jak se nudí, jak „trpí“. Co dál? Mám trpělivě čekat, až ji přejdou tahle nešťasná léta? Můžete mi doporučit nějakou vhodnou literaturu na toto téma? Rozhodně nechci boj o další duševní život mé dcery vzdát!


Datum zveřejnění: 30.4.2007
Rubrika: Věrouka, Biblistika, Duchovní život
Otázka:
Říká se, ze Boha lze najít jen v tichu a klidu. Je tomu opravdu tak?


Datum zveřejnění: 27.4.2007
Rubrika: Biblistika, Katolická církev a církve
Otázka:
Zajímá mě, kdy a jak vznikla katolická církev, jaký je rozdíl mezi římskokatolickou a řeckokatolickou církvi, jakou spojitost ma pravoslavná církev a ostatní křesťanské církve, a také husitská a evangelická...


Datum zveřejnění: 26.4.2007
Rubrika: Liturgika, Duchovní život
Otázka:
Dobrý den, mám otázku ohledně modlitby. Jaký smysl má modlitba nahlas? Je rozdíl mezi tichou a hlasitou modlitbou co do významu? Například při modlitbě ve společenství? Děkuji a přeji pěkný den.


20   40   60   80   100   101-120  140   160   180   200   220   240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   680   700   720   740   760   780   800   820   840   860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář

   Druhý ročník křesťanského festivalu Kefasfest