katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Výpis dotazů z rubriky: Partnerské vztahy a manželství


Předchozí stránka Další stránka

Datum zveřejění: 24.7.2002
Otázka:
Zajímalo by mě, jestli katolická morálka dovoluje manželům (třeba v rámci milostné předehry) provozovat i orální či anální sex, jestliže to těmto manželům vyhovuje. Nebo to povazuje za nepřípustné, protože to nevede přímo k plození dětí? Také by mě zajímalo, jestli katolická morálka současnosti nezakazuje i některé polohy při souloži (např. tzv. "polohu ze zadu").


Datum zveřejění: 20.6.2002
Otázka:
Dobry den, hodne se zde diskutuje o predmanzelske cistote. Slysela jsem ale i termin "manzelska cistota". Jak tomuto pojmu rozumet? Urcite se nejedna pouze o vernost partnerovi. Nebo ano?


Datum zveřejění: 18.6.2002
Otázka:
Jsem zamilovaná do jednoho kluka, ale on si po našem krátkém vztahu našel jinou slečnu. Mám ho stále ráda, ikdyž už uplynula dlouhá doba, a probrečela jsem kvůli němu nejednu noc, ale odevzdala jsem to do rukou Božích a jsem s touto situací víceméně smířená. Nedávno jsem ovšem potkala jiného chlapce a bylo mi s ním moc fajn. Zlobila jsem se sama na sebe, protože mám svého "prince" pořád ráda.
Trápí mě, že je lidské srdce tak nevěrné, a chtěla bych se zeptat, jestli mám dát svým pocitům volný průběh, a nebo proti této své "nevěře" bojovat. Potažmo se zamýšlím i nad nevěrou "skutečnou" - proč se lidé tolik scházejí a zase rozcházejí, milují a zase opouštějí?


Datum zveřejění: 6.3.2002
Otázka:
Nejeden muj znamy je zastancem radostneho zpusobu, radostneho zivotniho stylu-GAUDETE IN DOMINO SEMPER, ITERUM DICO GAUDETE - muzeme slyset pri treti nedeli adventni.
Co delat, kdys se to casto nedari?
Pritel je nespokojeny, nezije radostne, protoze jeho manzelka nedba o svuj zevnejsek (obezita, neslusive strojeni), jejich manzelstvi neni stastne-tento stav trva jiz desetileti... .
Priteli vyse uvedene velmi vadi, rika, ze hresi pohledy na upravene zeny. Naopak klidne snasi, ze ho manzelka-jak manzelky maji ve zvyku-urazi, poodcenuje i sikanuje.Je to patrne bezna vlastnost soucasnych zen a moudry muz by se tim nemel znepokojovat.
Jen kdyby se snazila byt pritazlivejsi...


Datum zveřejění: 5.3.2002
Otázka:
V poslední době se na této stránce hodně diskutovalo o předmanželském sexu. Jsem věřící, je mi 24 let a se svou dívkou se chceme brát (přibližně za rok). Od jisté doby spolu sexuálně žijeme. Svědomí mi nic nevyčítá. Zajímal by mě pohled církve. Ke příjmání jsem od té doby nešel (do kostela chodíme pravidelně). U zpovědi jsem však také nebyl, svého činu nelituji a k rozhřešení je třeba lítosti. Zároveň bych moc rád šel ke příjmání, můžete mi poradit?


Datum zveřejění: 26.2.2002
Otázka:
Dobrý den, mohl by jste, prosím, uvést , jaká jsou oficielní "pravidla hry" pro člověka (katolíka), který se necítí povolán do řádu, ani se nechce stát knězem, ale rád by vstoupil do partnerského vztahu, potažmo uzavřel manželství? Kolik "stupňů volnosti" má kněz ve svátosti smíření, pokud si člověk přizná, že ve svém vztahu zašel příliš daleko nebo že mu něco nevyšlo? Mohou ke svátostem chodit skutečně pouze ti, kdo s nikým intimně nežijí? Pokud se ti, kteří to spolu myslí vážně a zodpovědně, ve svědomí to oba skutečně tak cítí a z důvodu např. studia, "rodičů" apod. sňatek není možný (což je částečně i věc "společenská"), rozhodnout ve svém vztahu třeba až „k tomu poslednímu" nesmějí pak přestupovat ke svátostem? A lze to pak "odčinit" pouze až sňatkem? Jeden starší kněz (už je řadu let po smrti a nemyslím, že šlo o nějaké "navádění") mi kdysi řekl, že ani není nikde definováno, zda jde v tomto případě o hřích těžký či lehký. Jde myslím především o jakousi vnitřní pravdivost a záměr, s jakým se k věcem přistupuje. (To se má takový věřící lékař, či lékařka zpovídat pokaždé, když "osahává" svoje pacienty? A smí potom přistupovat k přijímání?) Copak není oblast lidské intimity věc natolik individuální, jedinečná a osobní, že i SKUTEČNÝ odborník na otázky lidského svědomí má stěží šanci do toho proniknout??? Může být svátost smíření skutečně místem, které přivádí lidi blíže k Bohu i k nim samotným, které povzbudí jejich vztahy a pomůže odkrýt, co je pro ně skutečně zdravé a prospěšné? Výraz vzájemné lásky a úcty k partnerovi je přece asi vždy něco úplně jiného, než se jen "spustit" se svojí kolegyní z práce, která mi je třebas i strašně sympatická, či mít pouze jen nějakou "bokovku" v případě drhnoucího manželství nebo i kněžské kariéry. Kolik "katolických" vztahů nemuselo po dvou, třech, či čtyřech letech ztroskotat, kdyby ti lidé spolu začali "normálním" způsobem žít??? Není tohle přinejmenším krátkozraké od těch, kteří i v samotné církvi hájí, případně vymýšlejí ona "pravidla"? Pokud snad bude vaše odpověď poněkud rozpačitá, bylo by, prosím, možné použít této otázky, jako podnět, aby se tím i v církvi začal někdo na skutečně odborné, otevřené a pravdivé rovině zabývat? Nebude-li církev pravdivá, věrohodná a funkční ve věcech podstatných, těžko pak může mít důvěru lidí a být jim světlem ve věcech zcela obyčejných.

Děkuji Vám předem za vaši odpověď.


Datum zveřejění: 14.2.2002
Otázka:
Dobrý den. Jsem katolík. Zamiloval jsem se do jedné dívky a 14 měsíců spolu schodíme, je nám přes 25 let. Ona nemá žádný rozpor v názorech s katolickou církvi, jen tak nebyla vychována. Bohužel si před léty občansky vzala člověka, s kterým chodila od svých šestnácti a to v moment, kdy se jejich vztah rozpadal - nešťastný pokus o záchranu. On se s ní vzápětí rozešel. Děti neměli, z církevního hlediska je ovšem jejich manželství platné, protože šlo o dva nepokřtěné lidi. Nechal jsem si poradit od mého pana faráře a ten viděl možnost naší svatby optimisticky a sice mi radil buď žádost o Privilegium Paulinum nebo Privilegium Petrinum. Snažil jsem se příslušné pasáže kanonického práva prostudovat, ale mám takový pocit, že se ani jedno privelegium na náš případ nevztahuje. Petrovo se týká výchovy dětí ve smíšeném manželství, pro udělení Pavlova chybí to, že bývalý manžel přítelkyni kvůli víře nijak nepronásledoval, ani spolu o tom nemluvili. Jde mi pouze o jediné - rád bych byl k přítelkyni natolik férový, abych jí řekl, zda se budeme moct někdy vzít a mít rodinu, a rád bych to věděl sám, narážím však na rozporné informace. Máme se moc rádi a i v případě zamítavého stanoviska církve spolu plánujeme žít bez intimního a rodinného života. Paradoxní na celé situaci je, že chybělo málo a přítelkyně by byla jako malé dítě pokřtěna (tudíž její občanské manželství by nebylo platné). Děkuji za jakoukoliv radu.


Datum zveřejění: 18.1.2002
Otázka:
Chtela bych se prosim zeptat na uzavreni snatku v kostele - co je treba zaridit apod. Snoubenec neni krteny, ja jsem krtena avsak u svateho prijimani ani u zpovedi jsem nebyla - je to nutne? Slysela jsem ze je mozne mit "zkracenou" svatbu bez mse, to bude asi v tomto pripade vhodnejsi-jake jsou tedy podminky? pry je take nutne chodit predtim asi 2 mesice na nejaka sezeni do kostela? co se tam povida a musime se tam pred tim prihlasit, popr. prinest nejake doklady? Dale se chci zeptat na veskere poplatky spojene s touto svatbou. Predem dekuji za odpoved.


Datum zveřejění: 8.1.2002
Otázka:
Moje 25 leta sestra se rozhodla ,ze se pristehuje ke svemu priteli do podnajmu.Intimne spolu jiz ziji.U nas doma to tezce neseme.Co na to rika Buh?Ona v tom nevidi nic spatneho.Prosim o vyjadreni vaseho stanoviska.


Datum zveřejění: 6.12.2001
Otázka:
Jsem rozvedená a měla jsem svatbu v kostele. Chci se zeptat, jestli mohu přistoupit ke sv. zpovědi a dostanu rozhřešení nebo mě až do smrti Bůh neodpustí. Při každé mši cítím lítost, že nemůžu přistoupit ke sv. přijímání jako ostatní. Nyní žiji se svým přítelem. Děkuji za odpověď.


Datum zveřejění: 9.11.2001
Otázka:
Chtěla bych se zeptat jestli katolický kněz může mít dívku. Je mi jasné že spát s ní nemůže, ale mohl by s ní chodit bez sexu??????? Děkuji předem za odpověď


Datum zveřejění: 1.11.2001
Otázka:
Pokud je mi známo,je smyslem rodiny plozeni a vychova deti,tuto funkci však zákon o registrovaném partnerstvi homosexualum nepřiznává. Jak tedy tento zakon "ohrozuje" postaveni rodiny?Dosud toto vysvětlení nezaznělo na patřičné úrovni z úst církve.Nezminuje se o tom ani onen protestní pamflet,jež je nám ku podpisu předkládán v kostelích. P.S.Myslíte, že zmíněná petice bude mít krom popuzení veřejnosti nějaký jiný účinek?


Datum zveřejění: 20.10.2001
Otázka:
Vážení, já i moje přítelkyně jsme věřící, avšak ani jeden z nás nejsme pokřtěni, ani nejsme členy žádné církve. Přesto bychom rádi uzavřeli církevní sňatek. Máme vůbec nějakou možnost, a pokud ano, co pro to máme udělat. Cítíme, že pouze sňatek před Bohem je jediné opravdové spojení muže a ženy.


Datum zveřejění: 16.10.2001
Otázka:
Dobry den. Zajimalo by me, jestli se jedna o hrich ci jine provineni, kdyz se muz a zena vzajemne sexualne uspokojuji bez pohlavniho spojeni. Dekuji. F.


Datum zveřejění: 10.10.2001
Otázka:
Zajímalo by mně, co přesně závažného obsahuje pojem "Registrované partnerství". Co lze odpovědět na dotaz: "A co proti nim máš?" Děkuji


Datum zveřejění: 22.9.2001
Otázka:
Zajímalo by mne, jak se církev staví ke vztahu katolíka a evangeličky? A případně jaké podmínky si klade katolická církev pro "požehnání" církevní svatby, která by se odehrávala v katolickém kostele? Předpokládám, že "evangelický svatební obřad" by nebyl u katolíka v jeho vlastní církvi uznán, je to tak? Díky. Fanda


Datum zveřejění: 22.9.2001
Otázka:
Mám na vás otázku.Seznámil jsem se z dívkou která je o 14let mladší než já.Mě je 30 a jí skoro 17let.Jsem její první kluk,myslím tím ve všem.Mám ji moc rád a ona mě taky,jsme spolu 3 měsíce a pořád je to hezčí a hezčí,ale moc se bojím,že se něco může stát.Její rodiče nevědi kolik mi je,(vypadám mladší)ale chodím k nim a znají mě.Ona o mě ví všechno a nevadí ji to.Napište mi prosím jestli to má smysl. Díky R.


Datum zveřejění: 17.9.2001
Otázka:
Dobry den, jsem jiz po ctvrte zenaty a trikrat jsem mel za manzelku pokrtenou katolicku.Ale ani jednou jsme nemeli svatbu cirkevni,vzdy to byl snatek jen civilni.Nyni jsem zenaty opet s katolickou,ale jsem nepokrteny.Po krtu touzim a chceme mit s manzelkou svatbu v kostele.Prosim Vas co vse mam udelat, abych mohl mit katolicky snatek.Mnohokrat dekuji za odpoved a radu.


Datum zveřejění: 14.9.2001
Otázka:
Manželství uzavřené také církevně bylo občansky rozvedeno. Jeden z manželů pak uzavřel nové občanské manželství. Po delší dobe se bývalí manželé sblíží a chtějí obnovit soužití. Má přednost toto církevně uzavřené a občansky rozvedené manželství, nebo je třeba respektovat později uzavřený občanský sňatek jednoho z partnerů?


Datum zveřejění: 11.9.2001
Otázka:
Je slučitelné být křesťan a být homosexuál? Jakou možnost má člověk, který si svou orientaci nevybral, absolvoval návštěvy sexuologů, psychologů, kus života smířeného a kus zase bojujícího a prosícího, neúspěšné pokusy o navázání heterosexuálního vztahu, je ve věku zralém na partnerský a rodinný život... má zůstat sám a radovat se ze zachování přikázání a mít pocit provinění, když v něm zahoří byť i platonická náklonnost tohoto druhu, nebo má nárok mít vedle sebe partnera-člověka, sdílejícího a milujícího... má se rozhodnout žít v heterosexuálním svazku, aby byl "přijat", ve skutečnosti ale v přetvářce... kudy má takový člověk jít? Bez Pána si neumí představit svůj život.. ale představa osamělého života je pro něj také bolestná. (Myslíte si, že svou odchylku dostal jako jiní dostali jiné postižení a život je pro něj zkouška..?) Děkuji za odpověď


20   40   41-60  80  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář

   Druhý ročník křesťanského festivalu Kefasfest