katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Kde se naposledy diskutovalo ?

Předchozí stránka   Další stránka  

Datum zveřejnění: 6.6.2002
Rubrika: Duchovní život
Datum poslední reakce: 25.10.2013 12:08
Otázka:
Jsem věřící katolík,ale jsem taky gay.Moc mě bolí že církev proti nám podepisuje petice atd.,ale co pro nás dělá pozitivního?Jak probíhá v české katolické církvi pastorace gayů,probíhá-li vůbec.Všechno je zaměřeno na rodiny a manželství,ale my taky existujeme.Proč nejsou mše svaté pro gaye společenství pro gaye...?Existuje požehnání přatelství,žehnáme zvony,pokrmy,domy,ale když se mají lidi rádi tak to si zaslouží přece mnohem víc? Byl některý svatý gay?Mají gayové svého patrona?

Datum zveřejnění: 11.9.2001
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Datum poslední reakce: 23.10.2013 16:10
Otázka:
Je slučitelné být křesťan a být homosexuál? Jakou možnost má člověk, který si svou orientaci nevybral, absolvoval návštěvy sexuologů, psychologů, kus života smířeného a kus zase bojujícího a prosícího, neúspěšné pokusy o navázání heterosexuálního vztahu, je ve věku zralém na partnerský a rodinný život... má zůstat sám a radovat se ze zachování přikázání a mít pocit provinění, když v něm zahoří byť i platonická náklonnost tohoto druhu, nebo má nárok mít vedle sebe partnera-člověka, sdílejícího a milujícího... má se rozhodnout žít v heterosexuálním svazku, aby byl "přijat", ve skutečnosti ale v přetvářce... kudy má takový člověk jít? Bez Pána si neumí představit svůj život.. ale představa osamělého života je pro něj také bolestná. (Myslíte si, že svou odchylku dostal jako jiní dostali jiné postižení a život je pro něj zkouška..?) Děkuji za odpověď

Datum zveřejnění: 26.2.2002
Rubrika: Etika a morálka
Datum poslední reakce: 18.2.2013 14:20
Otázka:
V TV běžel už druhý díl dokumentu Micro Mundus o problematice umělého oplodnění. Líbilo si mi provedení dokumentu, pojatého jako dialog, kde byly uvedeny názory lékařů, „pacientů“ i názory a postoje církve.
Když jsem tam viděl „chemickou reakci“ jádra vajíčka se spermií, nepřišlo mi to ale zase o tolik jiné, jako když se třeba jinde vytváří vakcína proti chřipce. A kolik jiných „chemických reakcí“ (v podobě všech očkování) v sobě každý z nás už od peřinky nosíme ? Zarazilo mne, že tyto metody jsou hodně používány v Izraeli a není to prý v rozporu s jejich vírou, protože (citát z Bible) živé je až to, co má „tlukot srdce“. Liší se opravdu tak zásadně teologie starého a nového zákona ??? Jedni moji známí se na to před několika lety ptali pana faráře a on jím řekl: „Je to prostě tvrdé, ale církev to říká jasně. Prostě ne a hotovo.“ Jiní dali na svoje svědomí a mají holčičku. Do kostela už ale moc nepřijdou. Jednak asi pro „veřejné mínění“ lidí na malém městě, jednak je samotné už asi neláká, poslouchat co je stejně v rozporu s jejich rozumem a svědomím. Každý odborník (a zde asi o to víc) je určitě vždy v pokušení hrát si na Pána Boha. Proč však hned upírat lékařům právo na jejich svědomí s tím, že by ho stejně zneužili (to přece může stejně tak učitel, farář, řidič či policista ) ?? Myslím, že v daném dokumentu mohl P. Michal Podzimek, který prezentoval pohled církve více, zdůraznit, aby lékaři nebyli tolik paličatí, respektovali názor „pacienta“ a použili třeba jenom dvě embrya. Jistě to je ale záležitost hodně odborná a málokterý kněz asi může mít za sebou praxi úspěšného genetika či gynekologa. Je však v církvi někdo, kdo se těmito otázkami na skutečně odborné úrovni zajímá?

Děkuji za váš názor.

Datum zveřejnění: 18.5.2009
Rubrika: Etika a morálka
Datum poslední reakce: 27.1.2013 11:35
Otázka:
Dlouho jsem se s nikým nebavil o postoji církve ke kouření marihuany. Vím, že to není dobré a jde se s tím i ke svátosti smíření... Přesto mě zajímá, zdali se nějak významě počítá i příležitostné ochutnání... Myslím tím např. 10x ročně. Nechci odpověď typu: 4x ročně povoleno, 5x již ne! Mně je jasné, že i 1x to není dobré, ale svezení se s přáteli je svezení se s přáteli... Takže spíš nějaké osvětlení k postoji do této situace... Děkuji

Datum zveřejnění: 2.8.2001
Rubrika: Ostatní
Datum poslední reakce: 2.1.2013 23:19
Otázka:
Zdravim Vas vsechny a prosim o informaci, tykajici se univerzalni zivotni energie REIKI, do niz byla zasvecena sestra me zeny. Jake stanovisko k tomuto jevu zaujima cirkev, nevim, jak s takovymi lidmi komunikovat, protoze citim, ze to neni to prave orechove pro katolicku. Dekuji za radu.

Datum zveřejnění: 22.10.2009
Rubrika: Katolická církev a církve, Ostatní
Datum poslední reakce: 13.12.2012 22:34
Otázka:
Kdy už konečně přestanete lidem lhát? Víra a bůh jsou vymyšlené nesmysly.

Datum zveřejnění: 21.2.2002
Rubrika: Etika a morálka
Datum poslední reakce: 19.11.2012 19:49
Otázka:
Laudetur J.C.
1.Nemohu uverit, ze celibat je i dnes vhodny pro soucasne kneze.
2. Rovnez nemohu uverit, ze by sex byl dar nejvyse dokonaleho a lidi milujiciho (Buh je laska)Boha.
Dekuji za laskavou odpoved.

Datum zveřejnění: 10.1.2012
Rubrika: Ostatní
Datum poslední reakce: 3.11.2012 23:46
Otázka:
Teď v zimě mě to napadlo – proč si mají muži sundávat v kostele čepice a pro ženy to neplatí? Je v tom nějaká historická souvislost?

Datum zveřejnění: 24.7.2002
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Datum poslední reakce: 3.11.2012 23:38
Otázka:
Zajímalo by mě, jestli katolická morálka dovoluje manželům (třeba v rámci milostné předehry) provozovat i orální či anální sex, jestliže to těmto manželům vyhovuje. Nebo to povazuje za nepřípustné, protože to nevede přímo k plození dětí? Také by mě zajímalo, jestli katolická morálka současnosti nezakazuje i některé polohy při souloži (např. tzv. "polohu ze zadu").

Datum zveřejnění: 18.5.2007
Rubrika: Biblistika, Katolická církev a církve
Datum poslední reakce: 11.10.2012 12:41
Otázka:
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na věc, která mě velmi trápí. Jsem silně věřící člověk, Moji rodiče věřící nejsou a naprostá většina blízkých lidí kolem mě také ne. Výjimku tvoří jen můj manžel. Křesťanské víře mě naučil člověk, respektive víru jsem přijala od člověka, který tvrdil, že každý, kdo nepřijme Ježíše, jako svého spasitele, půjde do pekla.

Jak jsem říkala, jsem silně věřící. Jsem spíš křesťan "začátečník" a kolikrát se přistihnu, že si říkám, že bych v Boha raději nevěřila, protože víra v něj mi přináší neustálá muka z přemýšlení, že miliony a miliardy lidí půjdou do pekla.

Mezi nimi například i můj otec, matka a další lidé. Jako příklad vezmu svého tatínka, který je hodný, dobrý a velmi morální člověk. Je ale přesvědčený ateista. Nebyl vychován ve víře, nevyrůstal v prostředí, kde by se s vírou setkal. Dnes je jeho „víra“ v ateismus stejně silná jako moje víra v Boha. Vím že to asi zní hloupě, ale svým způsobem za to ani nemůže, že není věřící. Prostě taková byla doba a prostředí. Já ho nejspíš v uvěření v Boha „přinutit“ nedokážu. (Po pravdě řečeno se o to ani nesnažím, jeho přesvědčení je opravdu silné). Můžu se za něj jen modlit, což činím.
Jenomže v Boha nedokážu nevěřit. Vím, že je. Jen nevím, jak Boha milovat, když bych byla raději, aby nebyl. Moje víra je založena na strachu z pekla, myslím, že to není správně, ale nevím, jak z toho ven. Chci Boha milovat, to je ta správná cesta, ale nevím, jak to zařídit. Chci žít v radosti z Jeho lásky a ne v hrůze z Jeho zatracení.

Opravdu mnoho času v poslední době se trápím tím, co bude s mými blízkými i s ostatními lidmi po smrti. Sama za sebe se můžu a budu snažit, být taková, abych šla do nebe, svoje děti vychovávám tak, aby byly takovými věřícími lidmi, aby šli do nebe.

Ale například svoje rodiče změnit nejspíš nemůžu. Mám jen modlitby. Vím, že to je mocný nástroj, ale pořád žiju s hrůzou, že se na víru třeba nikdy neobrátí. Nemyslím už snad skoro na nic jiného a v těchto obavách už nemám ani radost ze života. Navíc si už ani nepřeji další děti, protože se bojím, že někde sejdou na zcestí a půjdou do pekla a tak si říkám, že je pro ně lepší ani nevzniknout.

Na druhou stranu nevěřím tomu, že si to Bůh takhle přál. Jistě si nepřál, abych se celý život děsila, co bude s mými milovanými lidmi v pekle, abych se Boha bála a nedokázala jej milovat ze samé obavy o své milované, abych se bála si pořídit ještě více dětí.

Jak to tedy je? Opravdu půjdou všichni nevěřící lidé do pekla? (Vím, že věřit nestačí, ale já se úmyslně ptám na nevěřící)

Peklo chápu, jako stav, kde není přítomen Bůh a proto zde není nic dobrého, ale samé špatné věci. Prostě místo nějaké neskonalé a věčné bolesti a utrpení. Je toto chápání správné? A opravdu sem míří i třeba ti mí rodiče a mnoho a mnoho dalších lidí, kteří jsou dobrými lidmi, ale bohužel nevěří v existenci Boha? Pokud to tak je, jak se s touto hroznou skutečností smířit? Jak se s tímto vědomím naučit žít a nezbláznit se z toho? Jak se s tím vyrovnávají ostatní křesťané?

Velice Vám děkuji za odpověď a moc se na ni těším, protože snad přinese úlevu. Srdečně zdravím.


Datum zveřejnění: 13.10.2009
Rubrika: Etika a morálka
Datum poslední reakce: 11.10.2012 12:25
Otázka:
Chtěla bych se zeptat, člověk zhřeší, např. pohlavním stykem s jinou osobou, pak toho lituje a jde k sv. zpovědi, tak se vyzpovída a jsou mu hříchy odpuště... Jen mi to přijde strašně nějak lehké, člověk si může hřešit kolik chce a pak se ztoho vyzpovída a hříchy jsou odpuštěny... to už opravdu nás po smrti za ty hříchy nic nečeká??

Datum zveřejnění: 26.2.2003
Rubrika: Biblistika
Datum poslední reakce: 11.10.2012 12:18
Otázka:
Hezký den,
rád bych se zeptal na dvě související otázky. Dědičný hřích a uchránění od dědičného hříchu (Ježíš, Marie). Dědičný hřích chápu jako stav odcizení člověka sobě samému i Bohu, nikoli jako čin s tím, že dědičnost zde nemá biologický ani sociálně podmíněný kontext, ale ten, že jde o lidský úděl od počátku věků. Příběh z Geneze vypráví o tom, jak "lidské zlo" - tzv. dědičný hřích octnul na světě, když přece Bůh je dobrý. Tento příběh můžu chápat A) trochu historicky, i když o historii nejde, tzn. že se fakticky nějak stal. V tom případě by však Bůh za jeden špatný čin spustil něco jako kolektivní pomstu a způsobil ve všech lidech jejich odcizenost, čemuž nevěřím nebo nerozumím; B) příběh vůbec historický není a mluví jen o tom, že člověk je od počátku porušený, snad proto, aby mohl ve svobodě dozrát k Božímu obrazu; tomu bych věřil spíš, ale moc tomu také nerozumím. Otázka 1. tedy zní, jak byste vzhledem k předchozím odstavcům ozřejmil problém dědičného hříchu. Otázka 2. z předchozí vychází. Je-li dědičný hřích stav odcizení, zdá se mi, že to Maria i Ježíš měli v negativním smyslu náramně zjednodušené, k čemu "normální" člověk může v krajním případě dospět velmi obtížnou cestou tj. k osobní celistvosti a k jednotě s Bohem - což jsou i pro konkrétní jednání dost významné faktory, oni jaksi přirozeným způsobem sbírali během svého (jistě ne jednoduchého) života, ale přesto, že museli projít mnohými zkouškami, je to něco jiného. Mariina i Ježíšova lidskost mi tak někdy připadá že je jim dána zdarma a úplně nerozumím tomu proč, připadalo by mě (aniž bych se chtěl stavět do Boží pozice) lepší, kdyby k své plné lidskosti museli dojít. Mohl byste mi tedy prosím nějak ozřejmit tu „nespravedlnost“ , že Ježíš a Maria byli dědičného hříchu uchráněni?
Děkuji. Václav


Datum zveřejnění: 27.11.2008
Rubrika: Katolická církev a církve, Církevní právo
Datum poslední reakce: 11.10.2012 12:02
Otázka:
Chtěl jsem se zeptat, jakým způsobem můžu zrušit křest? Byl jsem pokřtěný jako dítě a vzchovávaný v křesťanské demagogii, ačkoliv jsem ateista a nechci mít s náboženstvím nic společného.

Datum zveřejnění: 30.4.2007
Rubrika: Věrouka, Biblistika, Duchovní život
Datum poslední reakce: 5.1.2012 16:42
Otázka:
Říká se, ze Boha lze najít jen v tichu a klidu. Je tomu opravdu tak?

Datum zveřejnění: 14.4.2009
Rubrika: Věrouka
Datum poslední reakce: 17.10.2011 12:23
Otázka:
Dobrý den. Zítra bude zveřejněna knižní podoba Bible, Překlad 21.století (www.nbk.cz) jejímž hlavním překladatelem je Alexandr Flek. Chtěl bych se zeptat, zda je tato Bible vhodným pramenem pro římského katolíka. Definice slova "vhodný" nechám na Vás - jde mi hlavně o to, zda může být NBK v zásadním rozporu s katolickým výkladem a překladem Bible. Práci AF včetně vytvoření MP3 verze Nového zákona velmi obdivuji - obojím udělal pro duchovní obnovu českého národa velkou službu. Děkuji.

Datum zveřejnění: 6.10.2009
Rubrika: Biblistika, Ostatní
Datum poslední reakce: 14.10.2011 16:20
Otázka:
Dobrý den!Již jsem na toto fórum psal dotazy.Chtěl bych se zeptat:kde a jak bych se mohl nechat pokřtít?Jaká jsou pravidla?Rodiče oba pokřtění jsou,já už ne.Nebude věk překážkou?Právě pročítám Nový Zákon(kralický) a je tam někde psáno,že aby člověk mohl vstoupit do království Božího,musí být pokřtěn po narození.Děkuji za odpověď.S pozdravem:Vácha Benedikt

Datum zveřejnění: 20.2.2009
Rubrika: Duchovní život, Církevní právo
Datum poslední reakce: 21.8.2011 20:13
Otázka:
Nemám příliš jasno v otázkách pátečního postu, i názory kněží se různí. Nezdá se mi zcela vhodné zakazovat tříletému dítěti každý pátek nejíst maso. Jak je to tedy s pátečním půstem od masa, kdo jej musí dodržovat (a tím nemyslím Velký pátek)?

Datum zveřejnění: 9.9.2010
Rubrika: Liturgika, Duchovní život, Církevní právo
Datum poslední reakce: 26.6.2011 1:20
Otázka:
Zajímalo by mě, jestli kmotrem může být opravdu kdokoli, koho si vyberu – tzn. i můj starší bratr (ačkoli už je kmotrem mé mladší sestry).

Datum zveřejnění: 19.4.2001
Rubrika: Etika a morálka, Partnerské vztahy a manželství
Datum poslední reakce: 24.4.2011 20:56
Otázka:
Mam nevericiho pritele, chodime spolu devet mesicu. Je mi 21 let. Nyni vim, ze bych s nim chtela stravit zbytek zivota. Ale mam problem - tim je sexualni stranka. Dokonce jsem zacala brat antikoncepci. Nevim vsak, jak se s tim vyrovnat. Tizi me svedomi, protoze katol. cirkev predmanzelsky sex zakazuje. U sv. smireni to vyznavam jako hrich. Presto sveho cinu nelituji a vim ze budu pokracovat. Citim se jako pokrytec. Ale kdyz budu mlcet, tak vinu citim take. Jak muzu litovat neceho, co prameni z lasky nas obou?Tento cin nechapu jako sobecky, spis jako davani se navzajem a odevzdávání. Prosim vas poradte mi, nebo vyslovte svuj nazor.

Datum zveřejnění: 25.2.2009
Rubrika: Etika a morálka
Datum poslední reakce: 17.4.2011 23:02
Otázka:
Můj dotaz spočívá ve vyjádření se církve k pojmům EMO, GOTHIC a sebepoškozování. Na Internetu, hlavně v oblíbených blogách dětí od 12 výš, se lze dočíst o jejich názorech, které většinou jsou názory zmatenými (často vulgárními) hledajících. Ve vyšším věku člověk často tato témata opouští, ale ne vždy. Nezdá se mě, že je to až tak neškodná móda. Tedy neptám se, o co jde (ale i to by se zde mohlo pro ostatní objevit), ale o názor církve a o přístupu k tomuto fenoménu. Týká se to totiž i křeťanů, pokud si nebudeme zakrývat oči. Díky za odpověď na ne zrovna lehké otázky. Zdraví Rudof.

20   21-40  60   80   100   120   140   160   180   200   220   240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   680   700   720   740   760   780   800   820   840   860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář

   Druhý ročník křesťanského festivalu Kefasfest