katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Výpis nejčtenějších otázek

Předchozí stránka   Další stránka  

Pořadí:
660.
Datum zveřejnění: 5.11.2001
Rubrika: Ostatní
Počet shlédnutí: 3894
Otázka:
Co může člověk jako laik dělat ve farnosti (kromě modlitby samozřejmě),když se v ní neděje kromě bohoslužeb nic a kněz neprojevuje žádnou další aktivitu ? Kněz je naví nesmělý a neudělá nic, co by mu nepovolil nadřízený děkan. Proč se opravdu všichni nesnaží uskutečňovat závěry II. vtikánského koncilu v praxi?

661.
Datum zveřejnění: 23.5.2002
Rubrika: Církevní právo
Počet shlédnutí: 3888
Otázka:
Mám dotaz. Má církev jako instituce také svou policii ? Před lety na Biskupském gymnaziu jeden kněz jezuitského řádu prohlašoval: "My jsme církevní policie." Ve výuce věnoval mnoho času na kritiku jiných kněží a o některých prohlašoval, že jejich zpovědi i mše byly a jsou neplatné. Mnozí mladí jsme se šli tedy po letech zpovídat znovu.
Tito kněží jsou faráři v duchovní správě. Nechápeme, proč jejich zpovědi jsou neplatné. Prosím o zodpovězení obou dotazů.
Jména nechci uvádět. Než jsem tento dotaz dal, prodiskutoval jsem to z několika bývalými spolužáky i spolužačkami. Vědí to a nikdo z toho není moudrý. Pokud ani vy nám neporadíte, máme se obrátit na nuuciaturu nebo někam jinam? Nebo raději tento dotaz smažete?

662.
Datum zveřejnění: 16.9.2001
Rubrika: Biblistika
Počet shlédnutí: 3887
Otázka:
Ctěl bych ze zeptat jaký je postoj katolické církve ke zjevením Panny Marie popsaným v knize HLAS VĚČNOSTI. Tato kniha vyšla v roce 1993 v nakladatelství GEMMA89 a jsou v ní popsané zjevení Panny Marie která se od roku 1972 zjevovala a možná ještě zjevuje Anežce. Místo zjevení není uvedené údajně proto, že její příchod do této části naší země musí být nějakou dobu ještě utajený. Dále bych se ještě chtěl zeptat zda nevíte jestli je někde v internetu k dispozicí KATECHIZMUS KATOLICKÉ CÍRKVE.

663.
Datum zveřejnění: 9.10.2004
Rubrika: Etika a morálka
Počet shlédnutí: 3878
Otázka:
Dobrý den.
Zajímalo by mě, jak se církev dívá na "přeoperování" ženy na muže a obráceně. Mlůže tento člověk chodit ke svátostem. Není to proti Božím úmyslům.
Děkuji za odpověď.
Klára

664.
Datum zveřejnění: 5.1.2004
Rubrika: Církevní právo
Počet shlédnutí: 3877
Otázka:
Dobrý den, rád bych se zeptal na tuto věc: jakým způsobem může kněz "opustit" kněžskou službu, pokud cítí, že je jeho místo jinde ?
Jaké to pak má "následky" - např. může se oženit, chodit k přijímání apod. ?

Děkuji za odpověď Josef


665.
Datum zveřejnění: 1.8.2003
Rubrika: Etika a morálka
Počet shlédnutí: 3876
Otázka:
Dobry den,
chtel jsem se zeptat, zda je foceni aktu ci samotne jejich prohlizeni hrichem dekuji nashledanou

666.
Datum zveřejnění: 18.9.2001
Rubrika: Církevní právo
Počet shlédnutí: 3876
Otázka:
Chtěl bych se zeptat jakou formou se volí nový papež. Děkuji za odpověď.

667.
Datum zveřejnění: 5.8.2003
Rubrika: Duchovní život
Počet shlédnutí: 3875
Otázka:
Dobrý den. Mám otázku ohledně hříchů neúmyslně nevyznaných při svátosti smíření (zpovědi). Je to tak, že: a) je třeba takové hříchy, dejme tomu dokonce těžké, vyznat při další zpovědi, nebo b) už to není třeba, protože ony určité hříchy už byly ve svátosti smíření, při které byly neúmyslně nevyznány, odpuštěny? Věřím, že platí b); a že je slučitelné i s KKC 1493 („Kdo chce dosáhnout smíření s Bohem a s církví, musí vyznat knězi všechny těžké hříchy, které ještě nevyznal [tzn. úmyslně nevyznal?] a na něž si po pečlivém zpytování svědomí vzpomíná.“).

Ptám se, protože jsem byl u své první zpovědi před dvěma lety a byl tehdy nervózní: i když jsem měl své vyznání napsáno - pravda, poněkud nepřehledně - myslím, že jsem něco z toho, co jsem měl napsáno či připraveno, přehlédl a nevyznal. Ale nemyslím, že to bylo skutečně úmyslné či vědomé, spíš zapracovala nervozita a zmatenost.
Kromě toho jsem po první zpovědi po delší době objevil nezanedbatelné hříchy, které předcházely mé první zpovědi a které jsem nevyznal a ani si je ke zpovědi nepřipravil či nenapsal, protože jsem si na ně při přípravě na první zpověď nevzpomněl. Zase si nemyslím, že to bylo skutečně úmyslné či vědomé.

Chci však radši znát i Vaši odpověď na otázku, kterou jsem položil na začátku. Ke svátosti smíření totiž chodím pravidelně a mrzelo by mne, kdybych k ní přistupoval jaksi „nečistě“ a polovičatě.

Děkuji mnohokrát za Vaši odpověď (která mi už dvakrát určité věci objasnila). Mějte se dobře.



668.
Datum zveřejnění: 13.6.2002
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 3872
Otázka:
Dobrý den! Vím, že se o tomto témtu již na katolíku debatovalo, ale mně to stále nedá spát. Mám na mysli neochotu některých kněží podávat svaté příjmání "na ruku." Vím, že kněz má právo rozhodnout podle svého svědomí. Nedokážu, ale pochopit následující:
1. Proč má ale některý kněz svědomí citlivější než samotný papež a sbor biskupů?
2. Jestliže mohu přijímat "na ruku" u jednoho kněze a je to v pořádku, přece totéž nemůže být problém jen proto, že jsem v jiném kostele.
3. Měla jsem pocit, že církev má být jednotná a tohle je přece věc natolik zásadní, že nedokáži pochopit, jak v ní může pamovat v církvi takový rozkol. ? Z jednoty církve plyne i síla jejích modliteb.
4. Měla jsem pocit, že církev vždy vydává jednotné pokyny. Stalo se už někdy v církevních dějinách, že si kněz mohl tzv. "vybrat?"

Děkuji za odpověď. Renata.

669.
Datum zveřejnění: 3.6.2002
Rubrika: Ostatní
Počet shlédnutí: 3869
Otázka:
Napište mi ,prosím Váš názor na Vassulu Rydenovou.Děkuji

670.
Datum zveřejnění: 27.11.2001
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 3869
Otázka:
Salve... ráda bych se zeptala, kdy se behem mse svate , behem obradu promeny, meni chleb v Krista a vino v jeho krev. Ktery je to okamzik? Kdy je jeste jen oplatek, a kdy uz je to Pan? A proc rikame "tvou smrt zvestujeme"? A proc pri svatem prijimani prijimame jen Telo, nikoliv Krev? Je to prece krev, ktera se proleva "za nas za vsechny na odpusteni hrichu". Znamena to, ze kdyz nam pan farar neda pro sv. prijimani Krev, ze nam Pan neodpousti hrichy? A co kdyz je nekdo knezem, a vlastne psychicky knezem neni, takze se vnitrne, hluboce nemodli... sestoupi i tehdy nas Pan na oltar? Prijimame i potom Jeho Telo? diky moc za vysvetleni. solveig

671.
Datum zveřejnění: 17.4.2002
Rubrika: Biblistika, Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 3867
Otázka:
Dobrý den, jsem pokrtena do katolické církve, ale od 18 let navštevuji církev protestantskou. Nyní mám snoubence katolíka a po delších úvahách a modlidbách jsem se rozhodla "vrátit se" do katolické církve, abych pozdeji nedrobila rodinu a nezpusobovala svým detem chaos v hlave. Chtela jsem se zeptat, jestli i v mém prípade platí zákaz prijímání. Nechodím k prijímání kvuli mému snoubenci, protože on si to nepreje. Pro mne však bylo napríklad velmi težké, když jsem se nesmela zucastnit prijímání v období velikonoc. Já osobne bych v tom mela pokoj, ale nechci jít pres víru mého snopubence a tak ho zranovat. Predem dekuji za odpoved.

672.
Datum zveřejnění: 8.5.2001
Rubrika: Liturgika, Partnerské vztahy a manželství
Počet shlédnutí: 3866
Otázka:
Muj pritel a budouci manzel je Anglican a je katolik. Moc rada bych se ja stala jednou z vas, je to mozne a jesltli ze ano, za jakych podminek? Muzeme mit svatbu v kostele v Cechach? A co nase deti, jestlize tohle nebude mozne, bude to na ne mit nejaky dopad, kdyz manzel je katolik a ja ne? Dekuju moc.

673.
Datum zveřejnění: 11.5.2001
Rubrika: Biblistika
Počet shlédnutí: 3865
Otázka:
Zajimalo by mne, z ceho vychzi tvrzeni, ze Panna Maria byla pannou az do sve smrti. V Bibli se na nekolika mistech mluvi o Jezisovych bratrech a jsou tam i jina mista, ktera toto tvrzeni vyvraceji. Za dorucenou odpoved predem dekuji.

674.
Datum zveřejnění: 4.3.2002
Rubrika: Biblistika
Počet shlédnutí: 3859
Otázka:
Mají se křesťané obracet v modlitbě ke svým zemřelým, třeba příbuzným a o něco je žádat? Není to v rozporu s Božím příkazem neobracet se k duchům zemřelým? Jedná se vlastně přece o totéž. O zemřelém člověku přece vůbec nemůžeme vědět, kde se nachází. Nemá se člověk obracet ve svých prosbách výhradně k Bohu v Ježíšově jménu, tak jak to známe z Bible a svědectví Písma a prvotní církve?

675.
Datum zveřejnění: 13.5.2005
Rubrika: Duchovní život
Počet shlédnutí: 3857
Otázka:
Dobrý den...¨
I já bych měl dotaz týkající se mě osobně. Je mi 27 let. je to složitější, budu se snažit to říct stručně a jasně. Jsem věřící a od mládí si buduji cestu k Bohu. Když jsem s Bohem, respektive ve společnosti věřících je mi nepopsatelně dobře. Můj problém je v tom, že jsme z malého města, kde věřící lidé mého věku vůbec nejsou, takže nemám nikoho s kým se o víru a věci s ní související podělil. Což je někdy opravdu zlé...
Jelikož mě zajímá teologie, filozofie a učení katolické církve, rozhodl jsem se studovat CMTF obor Křestanska výchova....abych tak byl blíže Bohua a snad i lidem věřícím v Ježíše Krista.
Musím také říct, že ta absence věřících lidí mého věku (ale samozřejmě, že to nebylo jen tím, je to i má vlastní vina) vedla kolikrát k tomu, že jsem se od Boha vzdálil, což opravdu NECHCI. A teď otázka. Myslíte si, že studiem a snažením se dozvědět o křesťanství více a snažením se sdílet víru s druhými je dobrý způsob jak se přiblížit Bohu? Mám silnou touhu milovat lidi a být dobrým člověkem, ale když je člověk sám je těžké toto realizovat.
Moc rád bych se studiem dozvěděl o učení Ježíše Krista více, abych mohl víru v Ježíše Krista např. šířit dál lidem, kteří zatím neobjevili Lásku a Pravdu Boha Otce...
Děkuji mockrát za Vaši reakci.... Pavel...

676.
Datum zveřejnění: 28.5.2001
Rubrika: Biblistika, Liturgika
Počet shlédnutí: 3856
Otázka:
Chtela bych se vas zeptat, jestli mi bude uznana nekatolicka mse, jestlize nebudu mit jinou moznost (napr. pobyt protestantke zemi ).Dekuji

677.
Datum zveřejnění: 3.3.2004
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 3854
Otázka:
Příběh jedné farnosti.
Ještě před rokem jsme byli malou poklidnou farností v osamělé obci s malým počtem obyvatel, kam kněz dojíždí jednou týdně na bohoslužbu. Nechyběli tu místní dětští ministranti, lektor ani varhaník. Farníci se společně podíleli na úpravách kostela, úklidu, zajišťovali čtení i žalmy. Věřících v naší obci není mnoho, ale vztahy tu byly dobré. Tento klid postupně začala narušovat stále větší skupina dětí a mládeže. Začaly se zúčastňovat bohoslužeb a dlouhou dobu byly vítány, bylo i tolerováno, že se jedná o děti z nevěřících rodin, pro které toto byla první setkání s vírou a prostředím kostela. Farníky i duchovním byla tato skupinka uváděna do liturgie, setkávaly se zde s přátelským postojem.Rušení dětí, i starší mládeže z neznalosti pochopí ještě každý. Když ale ani po uplynutí několika měsíců nedochází ke změně, spíše je neúcta stále zřejmější - hlasitý hovor při mši, smích, hvízdání, posměšky na kněze, nedopalky v lavici, házení kameny do oken při odchodu, průběh mše sv. spíš připomíná návštěvu cirkusu - nabízí se otázka, co dál. Důstojnost průběhu mše bývá narušena natolik, že znemožňuje jakékoli duchovní vyžití stálých farníků. Stále více je zřejmé, že skupinka omladiny ve skutečnosti nehledá cestu k víře, ale dobrou zábavu na úkor ostatních. Tato skupinka obtěžuje především starší farníky tím, že jim cestou domů po mši například hází petardy pod nohy, vysmívá se jim na náměstí, pronásleduje děti - ministranty apod. Postoj kněze k tomuto problému byl takový, že této mládeži nabídl pravidelná setkání ve společenství. Avšak ani toto nepřineslo valnou změnu v chování mládeže. V současné době je již situace ve farnosti natolik vyhrocena, že původní farníci jsou skupinou mladých bráni jako nevítaný prvek, slovně na ně útočí a začínají být v převaze nad těmi, kteří v kostele hledají víru a klid. Neustálé posměšky již odradily ministranty i lektora. Nejstarší farníci se již obávají, co je zase v kostele potká a ti, co ještě vydrželi, do kostela chodí se strachem. A co na to kněz? Kostel je pro všechny, nejdůležitější je pastorace, na starších /moudřejších/ tedy je, aby tuto situaci přijali a pochopili. Ten, kdo to nechápe, není sám dostatečně duchovně vyzrálý. Komu se daná situace nelíbí, je to jeho problém, nikdo ho z kostela nevyhodil, pokud se mu tu nelíbí, je to jeho věc. (Vzhledem k dopravní obslužnosti je nemožné bez vlastního auta navštěvovat jiný kostel v jiné farnosti.) Ze stálých farníků již zůstala jenom hrstka, a tak převažuje skupina nezvedené omladiny.
Dávám dotaz do diskuze. Jaký je váš názor na tuto situaci a jaké řešení navrhujete?

678.
Datum zveřejnění: 5.10.2004
Rubrika: Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 3851
Otázka:
Chtěl bych se zeptat na právě zveřejněnou zprávu o blahořečení císaře Karla I. Je u ní uvedeno, že to bylo na základě jednoho zázraku. Nechápu jak si může dnes církev, už tak dost v očích sekuláru pošramocená, s odpuštěním nadělat do vlastního hnízda blahořečením tak sporné osobnosti jen na základě tak chabého důkazu. Mají-li být blahoslavení a svatí pro nás vzorem, nevím v čem by mi mohl být vzorem člověk, který se podílel na vedení první světové války, byť se možná snažil Rakousko z tohoto podniku dostat. Ve zprávě je představen jako mírotvůrce. Ale z tohoto pohledu by bylo možno blahořečit několik tisíc lidí z mnohatisícileté historie válek.

679.
Datum zveřejnění: 29.9.2001
Rubrika: Církevní právo
Počet shlédnutí: 3851
Otázka:
Zajímalo by mne, jaký je rozdíl mezi postavením kněze mimo duchovní službu a suspendováním, respektive jaké tresty a v jakém odstupňování může církev používat proti kněžím, kteří se dopustí nějakých provinění. Například když je kněz odsouzen světským soudem za pohlavní zneužívání mládeže, jaké sankce vůči němu může uplatňovat církev?

20   40   60   80   100   120   140   160   180   200   220   240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   661-680  700   720   740   760   780   800   820   840   860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář

   Druhý ročník křesťanského festivalu Kefasfest