katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Výpis nejčtenějších otázek

Předchozí stránka   Další stránka  

Pořadí:
200.
Datum zveřejnění: 11.4.2008
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 5725
Otázka:
Viděl jsem v televizi při přenosu mše sv. z Vatikánu (ale také u nás v katedrále) rozmístněno sedm obrovských svícnů na oltáři. Zajímalo by mě, co má tato symbolika znamenat, když ve většině kostelů jsou dvě nebo tři svíce. V jedné knize jsem četl, že se doporučuje raději jedna velká svíce vedle oltáře, stejně tak i u květinové výzdoby, aby zůstal oltář při mši prázdný a kalich s patenou se neztratil v záplavě předmětů.

201.
Datum zveřejnění: 27.3.2008
Rubrika: Etika a morálka, Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 5725
Otázka:
Dobrý den, kamarádka mi tvrdila, že byl rozšířen seznam smrtelných hříchů o takové věci jako je například požívání geneticky modifikovaných potravin. Ráda bych věděla, jestli byla tato informace opodstatněná, a případně, kde bych se o této problematice mohla dozvědět více. Děkuji

202.
Datum zveřejnění: 2.7.2001
Rubrika: Církevní právo
Počet shlédnutí: 5699
Otázka:
Mám dotaz ohledně řízení farnosti. Do jaké míry může rozhodovat kněz o věcech - př. oprava kostela, provoz fary .... A co ustanovení farní rady. Jestli je to z pohledu církevního práva povinnost nebo je-li to na vůli faráře, připadně jak se "stát" členem farní rady?

203.
Datum zveřejnění: 13.11.2007
Rubrika: Katolická církev a církve, Ostatní
Počet shlédnutí: 5698
Otázka:
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaký máte názor na hraní RPG her (fantasy), kde se velmi hojně objevuje magie (byť ve hře).

204.
Datum zveřejnění: 6.4.2003
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 5694
Otázka:
Ráda bych se Vás zeptala na eucharistický zpěv TANTUM ERGO SACRAMENTUM, kdo jej složil, na text v latině a český překlad.
Děkuji Eva

205.
Datum zveřejnění: 2.5.2007
Rubrika: Etika a morálka, Liturgika, Duchovní život
Počet shlédnutí: 5667
Otázka:
Mám 16letou dceru, po celý její život se snažím ji vychovávat v duchu katolické víry. Dcera mě však překvapila prohlášením před několika týdny, že nevěří v Boha, odmítá chodit do kostela, na bohoslužbách demonstrativně předvádí, jak se nudí, jak „trpí“. Co dál? Mám trpělivě čekat, až ji přejdou tahle nešťasná léta? Můžete mi doporučit nějakou vhodnou literaturu na toto téma? Rozhodně nechci boj o další duševní život mé dcery vzdát!

206.
Datum zveřejnění: 14.10.2004
Rubrika: Duchovní život
Počet shlédnutí: 5645
Otázka:
Dobrý den,
rád bych Vám položil několik otázek týkajících se svátosti smíření.
1. Mohu pravidelně chodit k přijímání, pokud jdu ke svátosti smíření jen jednou za rok?
2. Jak často se doporučuje svátost smíření přijímat?
3. Mohu jít ke sv. přijímání, pokud jsem např. neděli předtím nebyl v kostele, nebo mám jít napřed ke zpovědi? Co když jsem byl před týdnem u zpovědi, ale za tu dobu jsem znovu zhřešil např. myšlenkami(závist, pochybování o některých článcích víry), měl bych jít zase ke zpovědi? To bych ale musel chodit káždý týden.
4. Je odkládání svátosti smíření a tím i přijímání hřích? Někdy je totiž velmi těžké překonat ostych a je vidět, že ne vždy má kněz čas a náladu.
Předem Vám děkuji za odpovědi na mé otázky, doufám, že se mi spousta věcí objasní.

207.
Datum zveřejnění: 2.11.2005
Rubrika: Partnerské vztahy a manželství
Počet shlédnutí: 5640
Otázka:
Cpřesně se myslí pod pojmem, "že žena posvěcuje muže a muž posvěcuje svou ženu ? " Děkuji za odpověd.
Markéta

208.
Datum zveřejnění: 24.4.2008
Rubrika: Katolická církev a církve, Partnerské vztahy a manželství, Ostatní
Počet shlédnutí: 5639
Otázka:
Dobrý den.
Žiju sama s dvou a půl letým synkem, jsme věřící. Rádi bychom spolu jeli v létě někam na pobyt s křesťanskou tématikou, ale ať hledám jak hledám, nedaří se mi nic najít. Prosím o radu kohokoli, kdo má s tímto nějaké zkušenosti nebo o něčem ví. Děkujeme moc.

209.
Datum zveřejnění: 13.12.2002
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 5637
Otázka:
Dočetla jsem se, že při udělování svátosti biřmování, kněz vkládá ruce na biřmovaného, ale také používá mazání svatým olejem (na hlavě). Tento olej je olivový a někdy se do něj přidávají balzámy a koření, pak se tento svatý olej nazývá křižmo. Ráda bych se dozvěděla, jaké rostliny se přidávají do tohoto oleje (pokud to není tajemstvím). Na východě se tomuto oleji prý říkalo myron, je to snad proto, že obsahuhoval či obsahuje myrhu?
Ve Starém zákoně čteme o "oleji svatého pomazání", složeného z olivového oleje, tekuté myrhy, balzámové skořice, kasie a puškvorce (2. Mojžíšova 30:22). Tento olej se používal k pomazání kněží. Je svaté křižmo co se složení týče něco podobného? Velmi děkuji za zodpovězení dotazu.

210.
Datum zveřejnění: 11.3.2004
Rubrika: Etika a morálka, Ostatní
Počet shlédnutí: 5635
Otázka:
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na psychotropní hudbu (snad jsem ten terminus technicus napsala dobře). Jak může působit na mysl člověka? Jak se dají rozpoznat příznaky?
A teď konkrétně-co album THE CELTS od zpěvačky, která si říká ENYA? Patří to do kategorie těchto písní (myslím si, že ne, ale chtěla bych slyšet názor odborníka)? Může mě poslouchání nějak ovlivnit, i když si to nepřipouštím?
A co když působení psychotropní hudby na člověka je jen mýtus? Děkuji za odpověď.

211.
Datum zveřejnění: 10.8.2001
Rubrika: Biblistika
Počet shlédnutí: 5633
Otázka:
Mě velmi trápí situace, kdy katolíci uctívají sochy, např. Panny Marie Fatimské požehnané papežem Janem Pavlem II. nedávno, i obrazy, např. sv. Aněžky nebo sv. Jana Sarkandra při kanonizaci. Četl jsem mnoho katolických knih, kde je psáno, že katolíci ve faktu neklání před těmi obrazy či sochami, ale jenom uctívají. Spousta špičkových katolických teologů praví, že klanění náleží jenom Pánu Bohu, ne světcům ani Panně Marii, což nepotvrdí stav, kdy Svatý Otec jako hlava této Církve, Pastýř a Učitel vlastně klečel před sochou Panny Marie mnohokrát veřejně. To by bylo považováno někým každým nekatolického vyznání za modloslužbu. Já jako pravý katolík bych s tím taky souhlasil. Mohl byste mi vysvětlit,jak k tomu šlo, že je to povoleno Církví? Nechci od Vás dostat známou odpověď: toto uctívání je jako když někdo na daleké cestě má s sebou fotku své milované osoby apod. Děkuji.

212.
Datum zveřejnění: 17.7.2002
Rubrika: Etika a morálka, Církevní právo
Počet shlédnutí: 5633
Otázka:
Chcel by som vas poprosit o nejake vyjadrenie k otazke trestu smrti. Potesili by ma aj nejake links na kvalitne stranky s touto tematikou.
Vopred Vam dakujem.
Palo.

213.
Datum zveřejnění: 10.1.2005
Rubrika: Etika a morálka, Liturgika
Počet shlédnutí: 5627
Otázka:
Ráda bych věděla, do jaké míry může celebrující kněz rozhodovat o podobě mše svaté. Setkala jsem se např. s tím, že se vynechává tajemství víry nebo po celou eucharistickou modlitbu (i při proměňování) lidé v kostele stojí a nepoklekají. Je to tak možné?

214.
Datum zveřejnění: 24.4.2006
Rubrika: Liturgika, Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 5610
Otázka:
Dobré ráno, chtěla bych se zeptat, jak se katolická církev dívá na skutečnost, že většina obřadů nebo jejich části pochází z pohanského světa?

215.
Datum zveřejnění: 27.1.2009
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 5595
Otázka:
Chvála Kristu, chtěl bych se zeptat, jak se správně chovat u proměňování eucharistie při mši svaté. Bavil jsem se na to téma s mnoha lidmi a mám v tom chaos. Děkuji za vysvětlení.

216.
Datum zveřejnění: 19.1.2010
Rubrika: Ostatní
Počet shlédnutí: 5573
Otázka:
Velmi mě zajímá, nikde o tom není žádná informace, co znamenají jednotlivé atributy v papežském znaku Benedikta XVI.

217.
Datum zveřejnění: 27.10.2003
Rubrika: Biblistika, Ostatní
Počet shlédnutí: 5568
Otázka:
Zajímalo by mě, jak je to se zvířecí duší. Někdo říká, že zvíře vůbec nemá duši. Jeden kněz mi řekl, že zvíře duši má, ale že ta umírá zároveň s tělem. Kdyby prý nemělo duši, pak by ani necítilo žádnou bolest. Já si kladu otázku, proč by vlastně zvířecí duše nemohla žít dál po smrti? Když kolem sebe vidím, jak zvířata dovedou milovat (mimochodem kolikrát více než některý člověk), jak dovedou i vicítit, když je člověk smutný a např. ho potěšit, pak nevidím důvod, proč by i zvířata po smrti nemohla přijít do nebe. Dále se cítím trochu zneklidněna tím, že by Bůh stvořil zvířata s úmyslem, že je jednou definitivně nechá zemřít a zaniknout. Když je stvořil pro nás tady na zemi, pak by je nám přece mohl darovat i v nebi. Zajímalo by mě, jestli je někde přímo řečeno, že zvířata do nebe nejdou. V jednom katolickém časopise jsem totiž četla, že i mnozí významní křesťanští myslitelé nechali ozázku, zda mohou i zvířata přijít pro smrti do nebe, otevřenou. Je to skutečně pravda? Moc ráda bych znala názor celé církve jako celku, ne jen názor jednoho kněze, jestli ovšem se církev jako celek někdy zabývala otázkou existence zvířecí duše a nebo jestli odpověď na tuto otázku ještě nezná.
Děkuji

218.
Datum zveřejnění: 2.1.2004
Rubrika: Biblistika
Počet shlédnutí: 5557
Otázka:
Vím, že se vracím k zde již probíranému tématu a rozhodně tím nechci nikoho provokovat, ale v souvislosti s "filioque" a s reakcemi na toto téma v minulém případě se mi vnucují některé otázky, na něž bych velmi rád slyšel katolickou odpověď. Jednak, proč vůbec došlo k tomu, že bylo postupně přijato celou kat. církví, když zpočátku bylo přijato pouze místními synody? Hojně se pak používalo ve Franské říši a z této strany byl tlak přidat jej do Kréda. Sám papež Lev III. se k vkládání filioque do Kréda stavěl zdrženlivě. I někteří katoličtí historici tvrdí, že filioque bylo zdůrazňováno ve Franské říši především jako projev řevnivosti vůči Byzants. císařství a nikoli z pohnutek náboženských (F. Grivec, O pravověrnosti sv. Cyrila a Metoda).
Zajímalo by mne pak, jak katolická církev dospěla k přesvědčení, že Duch svatý vychází z Otce i Syna? Co se týče formulace Nicejsko-Konstantinopolského vyznání, "...který z Otce vychází ...", tato formulace se může prokazatelně opřít o slova z evangelia Janova (J 15,26). O co se však opírá katolická formulace?
Odvolání na Písmo sv., která jsem četl v reakcích na předchozí diskusní příspěvek k tomuto tématu: "A "filioque"? V Janově evangeliu Pán Ježíš říká: "Oznámí vám (Duch sv.), co přijme ode mne" nebo "všechno, co má Otec, je mé"..." (J16,14-15), sice katol. formulaci neodporuje, ale neodporuje ani pravoslavné. Tato slova lze vysvětlit jak z katolického, tak z pravosl. hlediska...
"Na Západě se klade zásadní důraz na soupodstatnost, stejnou podstatu Otce, Syna a Ducha." Pravoslavní také vyznávají, že Otec, Syn a Duch sv. mají stejnou podstatu i bez filioque...
Formulace pana Josefa Peňáze: "když jsou Otec a Syn soupodstatní a Duch svatý vychází z podstaty Otce, vychází i ze Syna", mne zaujala, ale znamená opravdu: "...z Otce vychází..." = z podstaty Otce vychází ? Jak je to? Lze říci, že Otec, z něhož vychází Duch sv., a podstata, o níž v souvislosti se soupodstatností nejsv. Trojice hovoříme, je jedno a to samé a pokud ano, lze to použít právě v tomto kontextu?
Nebo tu dochází ještě k dalšímu rozlišování podstat - podstata Otce, Syna, Ducha sv. ...? Ale to už mi přijde jako něco jiného, než je podstata, o níž v souvislosti se soupodstatností hovoříme, pokud pod pojmem podstata myslíme to samé (podstata - Bůh jedno bytí; osoba - Otec, Syn, Duch sv.; vztah podstata - osoba - jeden Bůh ve třech osobách)
"Nebyla otázka "filioque" pouze teologickou záminkou k déletrvajícím disciplinárním problémům?"... "Sporný bod "filioque" je tedy spíše právní: Může místní synod měnit vyznání víry přijaté na ekumenickém koncilu? Florentský koncil (1439) ospravedlňuje "dodatek" tím, že "vysvětlení, vložené slovy 'i Syna', bylo legitimě a odůvodněně přidáno do vyznání víry kvůli důvodům tehdy naléhavým, aby tak byla snáze osvětlena pravda (víry)" (DS 1302)"... Z toho, jak reagují na otázku filioque pravoslavní, mi nepřipadá, že by se jednalo o právní záležitost. Jde vlastně o názor na vnitřní život nejsv. Trojice a to je, myslím, docela důležité, ne? Byť mi připadá tragické, že je tu rozpor kvůli něčemu, co dost dobře nejsme schopni pochopit, protože je to především tajemství... Proto se mi vkrádá myšlenka, že filioque je nešťastné řešení, kvůli kterému se, mimo jiné, dvě velké větve křesťanství oddělily. A vznikl-li kvůli němu rozpor v náhledu na tajemství vnitřního života nejsv. Trojice, které přitom nedokážeme dobře pochopit, bylo by lepší, kdyby bylo filioque zapomenuto... Při obhajobě filioque mi totiž přijde velmi těžké rozeznat, nakolik vychází z Písma sv., nakolik z tradice a nakolik se jedná o teologickou spekulaci.
A to je u tak závažného tajemství jako vnitřní život Trojice, myslím, dost problematické, proto mi připadá stanovisko pravosl. církve v tomto ohledu rozumnější a logičtější, když setrvává u původního znění Kréda...
V souvislosti se sněmem Florentským se na Východě traduje především snaha Byz. říše o získání pomoci od Západu proti postupujícímu Islámu a nefér ovlivňování Vých. delegace (politická objednávka Byz. císaře, poplašné zprávy o situaci na Východě během jednání a přesvědčování o nutnosti unie, na niž je vázána pomoc Západu, zadržování slíbených finančních prostředků pro Vých. delegaci na náklady pobytu na sněmu ap.).
Uznávám, že jsem se hodně rozepsal, a omlouvám se, pokud se vyjadřuji nepřesně, ale je to problém, s nímž se setkávám, a zajímá mě názor katolické strany. Za odpověď na jakoukoli otázku předem děkuji.

219.
Datum zveřejnění: 12.7.2001
Rubrika: Ostatní
Počet shlédnutí: 5552
Otázka:
Mam dotaz ohledne stridani knezi ve farnostech. Od roku 1997 je nasi farnosti 3 dekan a 4 kaplan, nepocitaje obdobi, kdy tu nebyl kaplan zadny. Za totality se mezi lidmi rikalo, ze knez nesmi nikde byt moc dlouho, aby si s lidmi vzajemne nezvykli, ze to statni moc nepripusti. Ale proc dnes. Nekdy mam dojem, ze duvod vymeny nikdo nesdeluje ani knezim ani farnikum. Je to snad zkouzska poslusnosti knezi? Dekuji

20   40   60   80   100   120   140   160   180   200   201-220  240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   680   700   720   740   760   780   800   820   840   860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář

   Druhý ročník křesťanského festivalu Kefasfest