katolík seznamka inzerce gyn. poradna pohlednice

Výpis nejčtenějších otázek

Předchozí stránka   Další stránka  

Pořadí:
740.
Datum zveřejnění: 9.12.2004
Rubrika: Katolická církev a církve, Církevní právo
Počet shlédnutí: 5004
Otázka:
Krásný den,

Měl bych prosbu týkající se jáhenské služby.V odpovědích jsem našel stručný popis problému.Za čtyři roky mi bude 35 let a jsem ženatý, velmi se zajímám o tuto službu. Mohli byste mne nasměrovat na příslušnou instituci nebo dát odkazy, kde bych se dozvěděl detailnější požadavky na tuto službu? Vzdělání, případné studium atd.
Předem děkuji za vaší odpověd.

741.
Datum zveřejnění: 15.3.2005
Rubrika: Věrouka
Počet shlédnutí: 5002
Otázka:
Dobrý den,
mám otázku ke sporu o daň císaři (Mt 22,15-22).
V Lukášově evangeliu (L 2,1-5) se píše o soupisu lidu a majetkovém soupisu, přičemž se všichni, včetně Josefa a Marie, šli dát zapsat, každý do svého města.
Josef se tedy, řečeno dnešními slovy, zaregistroval jako daňový poplatník. Kromě toho byl tesař, tedy drobný podnikatel - ve starověku i dnes plátce daní.
Ježíšova reakce - "Co mě pokoušíte, pokrytci? Ukažte mi peníz daně!" (Mt 22,18) si podle mého názoru říkala o odpověď zhruba v tomto duchu - "Z čeho žiješ?? Asi tě ve věku přes 30 let živí někdo jiný, o peníze se nestaráš, ani nevíš jak vypadají (i dnes je řada takovýchto lidí, jejichž povolání je "syn" či "dcera", přičemž nemají problém peníze od rodičů přijímat a zároveň moralizovat), tvůj otec přitom platil daně platil celý život."
Co si o tom myslíte?

Děkuji za odpověď.

742.
Datum zveřejnění: 21.4.2004
Rubrika: Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 5001
Otázka:
Má devítiletá dcera mi položila otázku, odkud pochází slovo katolík nebo katolická církev; byl jsem tím zaskočen, protože jsem si tuto otázku doposud nepoložil.
Můžete mi odpovědět?

743.
Datum zveřejnění: 22.5.2002
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 5000
Otázka:
Dobrý den!
Chtěla bych se zeptat, co lidé v duchu říkají při proměňování. Když jsem byla menší, tak mně naučili, že můžu třeba říct jenom: „Pane Ježíši děkuji, mám tě ráda.“, ale teď už jsem starší a cítím, že v tom mám mezeru. Děkuji


744.
Datum zveřejnění: 12.5.2003
Rubrika: Církevní právo
Počet shlédnutí: 4999
Otázka:
Dobrý den,
měl bych následující dotaz: moji přátelé Jana a Lukáš (jména pozměněna) hodlají, dá-li Bůh, v budoucnu vstoupit do stavu manželského. Problém je, že Lukáš je kmotrem Jany a mám pocit, že jsem někde četl, že kmotr si svou kmotřenku vzít nemůže. Je z tohoto nějaké východisko nebo výjimka?
Děkuji.

745.
Datum zveřejnění: 15.7.2003
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 4997
Otázka:
Dobrý den, ráda bych se Vás zeptala, jak mám správně chápat smysl "posvěcení věcí" (posvěcené řetízky, prstýnky, růžence...). Jaký význam pro mě tyto předměty mohou nebo mají mít? Jedná se přeci pouze o předměty a předměty jako takové mě nemohou chránit.
Děkuji za Vaši laskavost.

746.
Datum zveřejnění: 4.2.2002
Rubrika: Etika a morálka
Počet shlédnutí: 4996
Otázka:
Mám dotaz týkající se slavením neděle. Vím, že neděle je dnem odpočinku a katolík by neměl v neděli těžce pracovat. Jak se ovšem posuzuje, pokud bych si jako student střední školy našel brigádu na neděli. Nebylo by to pravidelně, nejednalo by se o fyzickou práci a nedělní mši bych samozřejmě nevynechal. Je to porušení nějakého církevního přikázání?

747.
Datum zveřejnění: 21.5.2003
Rubrika: Věrouka
Počet shlédnutí: 4995
Otázka:
Prosím Vás, mohl byste uvést apokryfy Starého zákona a případně odkazy, kde bych se mohl dovědět víc. Děkuji

748.
Datum zveřejnění: 13.6.2002
Rubrika: Církevní právo
Počet shlédnutí: 4992
Otázka:
Můj dotaz zde již zazněl z jiných úst, tudíž potřebuji jen doplňující odpověď. Já jsem praktikující katolička, můj přítel je nevěřící, respektuje mou víru a souhlasí s katolickou výchovou dětí. Nyní z praktického hlediska: Do kostela chodím v Praze, tam jsem byla také křtěna,ale bydliště mám na druhém konci republiky. Nevím tedy, do které diecéze jsem byla zařazena a kde mám žádat o dispenz. Dále, pokud bych chtěla být oddána v jiné diecézi než mi přísluší, je to problém? Doufám, že je můj dotaz srozumitelný. Díky za odpověď.

749.
Datum zveřejnění: 6.3.2002
Rubrika: Duchovní život
Počet shlédnutí: 4991
Otázka:
Co je to mystika? Provozuje se ještě i dnes? Co je jejím obsahem? Nesouvisí s nějakým okultismem? Děkuji za odpověď.

750.
Datum zveřejnění: 30.10.2001
Rubrika: Biblistika, Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 4991
Otázka:
Proč římskokatolíci používají Ježíšovu matku Marii jako zbraně proti nekatolíkům (lidově nazývaných "odpadlíky") a rukojmí svých extrémních pozic v rámci této církve či jako záruku "pavověrnosti"? "Zeptal se" vůbec Matky Boží někdo, zda s tímto zneužíváním a přizpůsobováním její osobnosti k obrazu svému souhlasí? Nevím jak vám, ale mně je z toho všeho nevolno...

751.
Datum zveřejnění: 17.10.2003
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 4990
Otázka:
Dříve se chodilo na poutní místa i velmi vzdálená s procesím a korouhvemi, mladí, staří a s doprovodem kněžstva, jak píše P.Šikula na ot. 547. Prosím, zda byste mohli vyjmenovat taxativně důvody, proč lidé chodili a chodí na poutní místa a také, čím se ta místa liší od farních kostelů. Děkuji.

752.
Datum zveřejnění: 7.2.2007
Rubrika: Věrouka
Počet shlédnutí: 4981
Otázka:
Dobrý den,
zajímalo by mě, jak se církev staví k problematice Ježíšových sourozenců (Lk 8,19 - Παρεγενετο δε προς αυτον η μητηρ και οι αδελφοι αυτου) - předpokládám, že se myslí bratr ve významu sourozenec, který přišel s matkou, tedy dalším rodinným příslušníkem (i když to jistě mnozí nepřipouštějí); bratr v přeneseném významu se objevuje až v Ježíšově odpovědi (Μητηρ μου και αδελφοι μου ουτοι εισιν οι τον λογον του θεου ακουοντες και ποιουντες.), tedy něco jako bratr v Bohu.
Z rozhovorů s přáteli vím, že některé odnože církve a některé sekty (co si budeme nalhávat, i křesťanství bylo původně sektou, tak je neodsuzujme) o Kristových sourozencích mluví běžně, proč tedy katolická církev taktně mlčí? Alespoň to je můj subjektivní dojem.
Narušuje to snad vnímání Panny Marie jako „čisté“ a panny?
Děkuji za odpověď.

753.
Datum zveřejnění: 1.11.2001
Rubrika: Věrouka, Etika a morálka
Počet shlédnutí: 4977
Otázka:
Při četbě Bible nedávno ráno v metru mě napadlo, jak vysvětlit verš "... již ten, kdo se hněvá na svého bratra, bude vydán soudu", když dále v Bibli celá řada Božích lidí včetně samotného Pána Ježíše se často na bližní - hříšníky hněvali i dost tvrdě. Jako příklad z mnoha dalších uvedu tyto verše: ... odstraňte ze svého středu toho, kdo to udělal... vydejte toho člověka satanu ke zkáze těla, aby duch mohl být zachráněn v den Páně. Plemeno zmijí: Jak může být vaše řeč dobrá, když jste zlí? Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá.... Co tedy skutečně dle Bible znamená hněvat se na bližního, které je zapovězené, oproti tomu někoho takto velice tvrdě kárat až odsuzovat, které zde zapovězené zřejmě není ? Jak v životě poznám, kdy při setkání se s nějakým zlem či hříchem mám nastavit tvář a přenechat odplatu Bohu (viz: nezjednávejte si spravedlnost sami, má je pomsta, já odplatím, praví Pán), a kdy se mám proti zlu či hříchu takto razantně postavit, ale aby to nebylo ono zapovězené "hněvání se". Vím, že se musíme v životě spoléhat na přímé Boží vedení a vedení Duchem Svatým, ale lze to nějak konkrétně vysvětlit a postihnout i slovy ?

754.
Datum zveřejnění: 3.6.2001
Rubrika: Biblistika, Liturgika, Katolická církev a církve
Počet shlédnutí: 4975
Otázka:
Muze clen csl.cirkve husitske jit u katoliku ke svatemu prijimani, v pripade ze byl ve sve cirkvi u zpovedi a smi jit ke zpovedi u katoliku, nema-li moznost vzypovidat se u sve cirkve ? Dekuji.

755.
Datum zveřejnění: 3.3.2004
Rubrika: Liturgika
Počet shlédnutí: 4973
Otázka:
Příběh jedné farnosti.
Ještě před rokem jsme byli malou poklidnou farností v osamělé obci s malým počtem obyvatel, kam kněz dojíždí jednou týdně na bohoslužbu. Nechyběli tu místní dětští ministranti, lektor ani varhaník. Farníci se společně podíleli na úpravách kostela, úklidu, zajišťovali čtení i žalmy. Věřících v naší obci není mnoho, ale vztahy tu byly dobré. Tento klid postupně začala narušovat stále větší skupina dětí a mládeže. Začaly se zúčastňovat bohoslužeb a dlouhou dobu byly vítány, bylo i tolerováno, že se jedná o děti z nevěřících rodin, pro které toto byla první setkání s vírou a prostředím kostela. Farníky i duchovním byla tato skupinka uváděna do liturgie, setkávaly se zde s přátelským postojem.Rušení dětí, i starší mládeže z neznalosti pochopí ještě každý. Když ale ani po uplynutí několika měsíců nedochází ke změně, spíše je neúcta stále zřejmější - hlasitý hovor při mši, smích, hvízdání, posměšky na kněze, nedopalky v lavici, házení kameny do oken při odchodu, průběh mše sv. spíš připomíná návštěvu cirkusu - nabízí se otázka, co dál. Důstojnost průběhu mše bývá narušena natolik, že znemožňuje jakékoli duchovní vyžití stálých farníků. Stále více je zřejmé, že skupinka omladiny ve skutečnosti nehledá cestu k víře, ale dobrou zábavu na úkor ostatních. Tato skupinka obtěžuje především starší farníky tím, že jim cestou domů po mši například hází petardy pod nohy, vysmívá se jim na náměstí, pronásleduje děti - ministranty apod. Postoj kněze k tomuto problému byl takový, že této mládeži nabídl pravidelná setkání ve společenství. Avšak ani toto nepřineslo valnou změnu v chování mládeže. V současné době je již situace ve farnosti natolik vyhrocena, že původní farníci jsou skupinou mladých bráni jako nevítaný prvek, slovně na ně útočí a začínají být v převaze nad těmi, kteří v kostele hledají víru a klid. Neustálé posměšky již odradily ministranty i lektora. Nejstarší farníci se již obávají, co je zase v kostele potká a ti, co ještě vydrželi, do kostela chodí se strachem. A co na to kněz? Kostel je pro všechny, nejdůležitější je pastorace, na starších /moudřejších/ tedy je, aby tuto situaci přijali a pochopili. Ten, kdo to nechápe, není sám dostatečně duchovně vyzrálý. Komu se daná situace nelíbí, je to jeho problém, nikdo ho z kostela nevyhodil, pokud se mu tu nelíbí, je to jeho věc. (Vzhledem k dopravní obslužnosti je nemožné bez vlastního auta navštěvovat jiný kostel v jiné farnosti.) Ze stálých farníků již zůstala jenom hrstka, a tak převažuje skupina nezvedené omladiny.
Dávám dotaz do diskuze. Jaký je váš názor na tuto situaci a jaké řešení navrhujete?

756.
Datum zveřejnění: 30.10.2003
Rubrika: Biblistika
Počet shlédnutí: 4972
Otázka:
Chtěl bych se zeptat jaký máte názor na tzv.sedisvakantisty,zda se jedná o sektu či ne.Existují také u nás?

757.
Datum zveřejnění: 3.9.2004
Rubrika: Věrouka
Počet shlédnutí: 4972
Otázka:
Co to znamená „omrzovat Hospodina“? Slyšel jsem to v kostele.

758.
Datum zveřejnění: 4.3.2002
Rubrika: Biblistika
Počet shlédnutí: 4971
Otázka:
Mají se křesťané obracet v modlitbě ke svým zemřelým, třeba příbuzným a o něco je žádat? Není to v rozporu s Božím příkazem neobracet se k duchům zemřelým? Jedná se vlastně přece o totéž. O zemřelém člověku přece vůbec nemůžeme vědět, kde se nachází. Nemá se člověk obracet ve svých prosbách výhradně k Bohu v Ježíšově jménu, tak jak to známe z Bible a svědectví Písma a prvotní církve?

759.
Datum zveřejnění: 15.11.2001
Rubrika: Ostatní
Počet shlédnutí: 4969
Otázka:
V sedmém století nabídl patriarcha Sergios papeži Honoriovi svou teorii o jediné vuli Ježíše Krista. Papež s tímto názorem v dopise patriarchovi souhlasil. Z jakého duvodu nemelo rozhodnutí v této otázce povahu závazného ucení. Dekuji za odpoved.

20   40   60   80   100   120   140   160   180   200   220   240   260   280   300   320   340   360   380   400   420   440   460   480   500   520   540   560   580   600   620   640   660   680   700   720   740   741-760  780   800   820   840   860   880   900   920   940   960   980   1000   1020   1040   1060   1080   1100   1120   1140   1160   1180   1200   1220   1240   1260  



Zpět na otázky
  

  

   Rádio Proglas

   Víra na Internetu

   Pastorace.cz

   Krestanstvi.cz

   Pastorační středisko brněnské diecéze

   Informační kontaktní centrum

   Česká sekce Vatikánského rozhlasu

   SIGNALY.CZ: Nástěnka akcí, chat, stránky pro mládež

   IN! - Dívčí svět

   On-line breviář